افت ۴٫۸ درصدی سهام؛ جمعه بدترین روز اپل در سال ۲۰۲۳ بود

tim cock.jpg

ارزش سهام اپل روز گذشته ۴٫۸ درصد کاهش یافت و این افت قابل‌توجه به گزارش مالی جدید اپل نسبت داده می‌شود.

سهام اپل یک روز پس از انتشار گزارش مالی جدید این شرکت، ۴٫۸ درصد افت کرد. تحلیلگران شبکه CNBC این کاهش را به دلیل پیش‌بینی‌های ضعیف‌تر از انتظار اپل برای فصل سوم ۲۰۲۳ توجیه کردند. اپل اعلام کرده که درآمد خود در فصل سوم نیز کاهش خواهد یافت و درآمد این شرکت در سه فصل اخیر روند نزولی داشته است.

جمعه‌ی گذشته، بدترین روز اپل در سال ۲۰۲۳ بوده و بزرگ‌ترین افت سهام این شرکت را از تاریخ ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۲ (۷ مهر ۱۴۰۱) تا امروز تجربه کرد. با این وجود، با افت ۴٫۸ درصدی در روز جمعه، ارزش سهام اپل از آغاز سال ۲۰۲۳ تاکنون ۴۰ درصد رشد داشته است.

اپل در سه‌ماهه‌ی اخیر توانست ۸۱٫۸ میلیارد دلار درآمد کسب کند که یک درصد کمتر از سال گذشته بود، اما همچنان توانست درآمد و سود بیشتر از پیش‌بینی‌های تحلیلگران را کسب کند.

درآمد محصولات سخت‌افزاری اپل، شامل آیفون، آیپد و مک، کاهش یافت، اما کسب‌وکار خدمات نرم‌افزاری این شرکت عملکرد درخشانی داشت و ۲۱٫۲۱ میلیارد دلار درآمد به خزانه‌ی اپل واریز کرد و درآمد این کسب‌وکار هشت درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ رشد کرد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: CNBC

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر