درآمد دولت ترکیه از فروش آیفون بیشتر از درآمد اپل است

gklgjlihk;oj;.JPG

با توجه به افزایش چشمگیر مالیات واردات در ترکیه، این کشور در حال حاضر آیفون‌های گران‌قیمت‌ترین جهان را عرضه می‌کند.

قیمت محصولات فناوری در سراسر جهان در حال افزایش است. قبلاً می‌توانستیم گوشی‌های پرچمدار را با قیمت ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار تهیه کنیم، اما امروزه قیمت این محصولات به راحتی مرز ۱٬۰۰۰ دلار را تجاوز می‌کند. گوشی‌های هوشمند به عنوان یک ابزار ارتباطی فراتر از آن هستند و قابلیت‌های متنوعی مانند تصویربرداری و بازی‌های رایانه‌ای دارند.

خرید آیفون در ترکیه چالش‌برانگیز است. در یک ماه گذشته، قیمت محصولات اپل در ترکیه سه بار افزایش یافته است و این کشور در حال حاضر آیفون‌های گران‌ترین جهان را به فروش می‌رساند. ترکیه مالیات بسیاری را بر روی محصولات وارداتی اعمال می‌کند.

مشکلات اقتصادی در ترکیه منجر به افزایش هزینه‌های زندگی و کاهش ارزش لیر شده است. بر اساس گزارشی از گیزموچاینا، در پی تحولات اخیر، آیفون ۱۴ پرو مکس با ظرفیت یک ترابایت در ترکیه به عنوان گران‌ترین آیفون جهان شناخته می‌شود. این گوشی در ایالات متحده با قیمت ۱٬۵۹۹ دلار عرضه می‌شود، اما در ترکیه شما باید ۳٬۲۷۳ دلار پرداخت کنید.

Capture.JPG
-

با توجه به گزارش گیزموچاینا، تنها ۱٬۶۳۶ دلار از قیمت ۳٬۲۷۳ دلاری آیفون ۱۴ پرو مکس به سود اپل می‌رود و بقیه مبلغ به دولت ترکیه منتقل می‌شود. در حال حاضر، نسخه استاندارد آیفون ۱۴ با ۱۲۸ گیگابایت حافظه در ترکیه با قیمت ۱٬۸۱۸ دلار در دسترس است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gizmochina

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر