اپل اعلام کرد 81 درصد از تمام آیفون‌ها سیستم‌عامل iOS 16 را اجرا می‌کنند

hjgkuhjol.JPG

تا چند روز دیگر با معرفی رسمی iOS 17 توسط اپل در WWDC 2023 روبرو خواهیم شد. در حال حاضر، اپل آمار جدیدترین نسخه پذیرش iOS 16 را منتشر کرده است که نشان می‌دهد 81 درصد آیفون‌ها از این نسخه استفاده می‌کنند. این درصد نسبت به اوایل سال 2023 (هنگامی که سطح پذیرش 72 درصد بود) بهبود یافته است.

بر اساس آمار ارائه شده در این گزارش، 81 درصد آیفون‌های فعال از iOS 16 استفاده می‌کنند، 13 درصد از iOS 15 استفاده می‌کنند و تنها 6 درصد از آن‌ها از نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم عامل موبایل اپل استفاده می‌کنند.

Apple-OS-adaption.jpg.webp
-

در حال حاضر، 90 درصد آیفون‌های جدیدتر (که در چهار سال گذشته معرفی شده‌اند) از اول ژوئن پشتیبانی از iOS 16 را شروع کرده‌اند. این درصد نشان می‌دهد که گوشی‌های جدیدتر از نسخه جدید سیستم عامل اپل بهره می‌برند. هنوز 8 درصد این گوشی‌های جدیدتر از iOS 15 استفاده می‌کنند و فقط 2 درصد آن‌ها دارای نسخه‌های قدیمی‌تر و نامشخص iOS هستند.

در سپتامبر سال 2022، اپل سیستم عامل iOS 16 را منتشر کرد. به عنوان مقایسه، اندروید 13 در اکتبر 2022 عرضه شده بود و طبق گزارش‌های موجود، تاکنون حدود 12.1 درصد توسط دستگاه‌های اندرویدی پشتیبانی شده است. این تفاوت قابل توجه میان نرخ پذیرش iOS 16 و اندروید 13 قابل توجه است. این امر برای آیفون‌ها به خاطر محدودیت تولید توسط اپل و تنوع بسیار کمتر دستگاه‌های اپل در مقایسه با تولیدکنندگان اندرویدی اتفاق می‌افتد.

در زمینه آیپدها نیز، نرخ پذیرش iPadOS 16 در حال بهبود است. طبق آمار اپل، در حال حاضر 71 درصد از تمام آیپدهای فعال از iPadOS 16 استفاده می‌کنند. این درصد در ماه فوریه حدود 50 درصد بوده است.

درباره آیپدهای عرضه شده در چهار سال گذشته، 76 درصد از آن‌ها دارای iPadOS 16 هستند. 18 درصد هنوز از iPadOS 15 استفاده می‌کنند و 6 درصد از نسخه‌های قدیمی‌تر این سیستم عامل استفاده می‌کنند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: APPLEINSIDER

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر