نمایشگر و دوربین اصلی آیفون 15 پرو مکس احتمالاً تغییری نخواهد کرد

لتلنامهتک.jpg

در حدود سه ماه دیگر می‌توانیم به معرفی گوشی‌های سری آیفون 15 از سوی اپل باشیم. تا به این لحظه، از طریق منابع متنوعی، اطلاعات متعددی در خصوص این محصولات جدید به گوش می‌رسد. در یک گزارش جدید، ادعا شده است که اپل قصد دارد در مدل آیفون 15 پرو مکس از پنل OLED M12 که سامسونگ برای آیفون 14 پرو مکس تولید کرده است، بهره ببرد.

با توجه به توییت منتشر شده توسط Revegnus، به نظر می‌رسد تغییر مهمی در صفحه نمایش آیفون 15 پرو مکس قابل انتظار نیست. پس به نظر می‌رسد که اپل در نظر دارد در تمام مدل‌های سری آیفون 15 از پنل‌های OLED M12 استفاده کند. این موضوع می‌تواند اخبار خوشایندی برای هواداران مدل‌های غیر پرو باشد.

در مورد سنسور دوربین اصلی آیفون 15 پرو مکس...

15-Pro-Max-iPhone.jpg.webp
-

این توییت نیز زمینه‌ساز ادعا شده است که اپل در پرچمدار آتی خود، یک بار دیگر از سنسور 48 مگاپیکسلی سونی IMX803 که در آیفون 14 پرو مکس بکار رفته است، استفاده خواهد کرد. در یکی از گزارشات سال گذشته، اشاره شده بود که احتمالاً تمام مدل‌های سری آیفون 15 با یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی مجهز خواهند شد. با این حال، مدل‌های غیرپرو به احتمال زیاد همچنان از دوربین تله‌فوتو بی‌بهره خواهند بود و انتظار رفته که آیفون 15 پرو مکس اولین دستگاهی باشد که دارای لنز پریسکوپی با قابلیت زوم اپتیکال 5 تا 6 برابر است.

به گفته Revengus در ادامه توییت، آیفون 15 پرو مکس (و احتمالاً آیفون 15 پرو) از چیپست A17 Bionic که با استفاده از فرآیند لیتوگرافی 3 نانومتری TSMC ساخته می‌شود، بهره خواهد برد.

سرانجام، این توییت اعلام می‌کند که آیفون 15 پرو مکس با 8 گیگابایت رم LPDDR5 خواهد آمد، که نسبت به رم 6 گیگابایتی آیفون 14 پرو مکس ارتقا یافته است. البته، تمامی مدل‌های آیفون 14 با 6 گیگابایت رم مجهز بوده‌اند؛ با این حال، مدل‌های غیرپرو از حافظه LPDDR4 و مدل‌های پرو از حافظه سریع‌تر LPDDR5 استفاده می‌کردند.

در حالی که همگان در انتظار رونمایی از گوشی‌های آیفون 15 هستند، در اوقات اخیر، شایعاتی نیز در مورد نسل پس از آن یعنی آیفون 16 به گوش رسیده است. براساس یک گزارش از هفته گذشته، اعلام شده است که سنسورهای دوربین اصلی آیفون 16 یک طراحی عمودی خواهند داشت؛ مشابه آنچه در آیفون 12 مشاهده می‌شد. احتمالاً مدل‌های پرو این سری هم با یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و دوربین پریسکوپی به بازار خواهند آمد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: twitter

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر