چرا اپل واچ ۵ و SE را باید به watchOS 7.3.1 به‌روزرسانی کرد؟

Untitled-1.jpg

کمپانی اپل نسخه جدید نرم‌افزاری را برای دو ساعت هوشمندش منتشر کرده است که توصیه میکنیم اگر شما نیز از اپل واچ SE یا اپل واچ سری ۵ استفاده می‌کنید، هر چه زودتر این به‌روزرسانی را انجام دهید تا باگ موجود در این دو ساعت هوشمند برطرف شود.

گفته می‌شود که این باگ به حدی آزاردهنده بوده که کمپانی اپل، صفحه‌ای جداگانه در قسمت پنل پشتیبانی باز کرده و توضیحاتی را ارائه کرده است. با توجه به این اطلاعاتی که تا به امروز گفته شده، تعداد اندکی از اپل‌ واچ‌های سری ۵ و SE که دارای سیستم عامل watchOS 7.2 یا watchOS 7.3 هستند، برای کاربران عذاب آور شده بودند، چون بعد از فعال کردن قابلیت Power Reserve کاربران دیگر نمی‌توانستند اپل واچ خود را شارژ کنند.

اگر برای اپل واچ شما نیز چنین مشکلی پیش آمده است و نمی‌دانید که مدل ساعت هوشمند شما چیست، باید بعد از باز کردن اپ اپل واچ بر روی آیفون خود یا اپل «تنظیمات» (Settings) بر روی اپل واچ و بعد انتخاب General و سپس About از مدل اپل واچ خود مطلع شوید.

در رابطه با قابلیت Power Reserve توضیحاتی را ارائه می‌دهیم تا کاربرانی که با این قابلیت آشنا نیستند اطلاعات لازم را به دست بیاورند. این قابلیت برای زمانی است که میزان باتری اپل واچ کمتر از %۱۰ است. در این صورت پیغامی نمایش داده شده و از کاربر پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهید قابلیت Power Reserve را فعال کنید یا نه.

اگر شما این پیام را تایید کنید، اپل واچ شما به صورت خودکار روشن خواهد ماند. علاوه‌بر این، برای فعال کردن این قابلیت شما می‌توانید با رفتن به Control Center (که با بالا کشیدن صفحه بر روی watch face می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد)، و سپس انتخاب درصد باتری، نوار مربوط به قابلیت Power Reserve را به سمت راست بکشید و سپس بر روی Proceed بزنید. برای خاموش کردن این حالت نیز باید دکمه کناری اپل واچ را چند لحظه نگه دارید تا علامت کمپانی اپل بر روی نمایشگر نمایش داده شود.

Apple-Watch-6-3.jpg
-

زمانی که این قابلیت روشن ‌شود، اپل واچ شما دائم روشن خواهد بود و فقط و فقط ساعت به شما نمایش داده می‌شود. در واقع ساعت هوشمند شما به ساعت عادی تبدیل خواهد شد و هوشمندی خود را از دست خواهد داد. در واقع شما با فعال کردن این قابلیت ارتباط ساعت هوشمند را با آیفونتان قطع می‌کنید و دیگر نمی‌توانید از قابلیت‌های مختلف ساعت‌های هوشمند بهره ببرید.

حالا اگر تصمیم گرفته‌اید که نسخه نرم‌افزار ساعت خود را به‌روزرسانی کنید در ابتدا اپ Watch را بر روی آیفون اجرا کنید و سپس بر روی قسمت My Watch در قسمت پایینی نمایشگر و سمت چپ ضربه بزنید. حالا وارد قسمت General شده و Software Update را انتخاب کنید.

بعد از روند آپدیت نرم‌افزاری اپل واچ توسط گوشی، این ساعت را به شارژ متصل کنید و آن را در نزدیکی آیفون خود قرار دهید تا به شبکه اینترنتی Wi-Fi متصل شده باشد. این آپدیت زمانی انجام خواهد شد که میزان شارژ باتری اپل واچ بیشتر از 50% باشد تا این فرایند نهایی شود. به هیچ عنوان ساعت خود را در زمان این به‌روزرسانی ری استارت نکنید و شارژر را از اپل واچ جدا نکنید.

کمپانی اپل امسال در کنار نسل ششم اپل واچ خود، از ساعت هوشمند دیگری با نام اپل واچ SE رونمایی کرد که همان‌گونه که از نام این اپل واچ مشخص است این نسخه از ساعت هوشمند اپل همانند آیفون SE دارای قیمت کمتری در مقایسه با اپل واچ سری 6 است.

Untitled-2-27.jpg
-

در رابطه با اپل واچ SE باید بگوییم که با نسخه ارزان قیمت اپل واچ سری 6 روبه‌رو هستیم. این ساعت با قابلیت‌های کمتر ولی ظاهری شبیه به اپل واچ سری 6 ارائه شده است. اپل واچ SE دارای قابلیت گرفتن نوار قلب نیست و نمایشگر به کار رفته در این ساعت همچنین از قابلیت همیشه روشن بهره نمیبرد که این‌ها تفاوت‌های این دو ساعت را رقم می‌زند.

اما این ساعت نیز مانند اپل واچ سری 5 دچار مشکل Power Reserve است، باید به برخی از افراد که همیشه کارهای خود را به تعویق می‌اندازند بگوییم که هرچه سریع‌تر این به‌روزرسانی را انجام دهند چرا که ممکن است که قبل از نصب این به‌روزرسانی نرم‌افزاری، قابلیت Power Reserve را روشن کنید و با توجه به این باگ موجود دیگر نتوانید که اپل واچ خود را شارژ کنید.

در نهایت باید توصیه کنیم که اگر از دو مدل ساعت‌های فوق استفاده می‌کنید، برای جلوگیری از اجرا شدن باگی تنفر برانگیز، زودتر دست به کار شوید و به‌‌سرعت این نسخه‌ی جدید از سیستم عامل watchOS یعنی watchOS 7.3.1 را بر روی اپل واچ خود نصب کنید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: phonearena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر