عرضه‌ی آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس یک ماه به تعویق افتاد

43739-85076-iPhone-13-Header-xl.jpg

رویداد معرفی محصولات اپل اوخر هفته گذشته برگزار شد و این کمپانی از سری آیفون 13 رونمایی کرد، در حالی که قرار بود در همین ماه شاهد عرضه‌ی آن‌ها به بازار باشیم، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه عرضه‌ی دو مدل آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس تا حدودا یک ماه به تعویق افتاده است.

اگر به یاد داشته باشید سال گذشته اپل به دلیل مشکلات متعدد اپیدمی کرونا موفق نشد که به موقع محصولاتش را رونمایی کند. همین موضوع باعث شد عرضه‌ی گوشی‌های این شرکت هم به تعویق بیفتد به این صورت که دو مدل استاندارد و پرو در یک ماه و مدل مینی و پرو مکس در ماه بعد راهی بازار شدند. اما امسال با روند خوب واکسیناسیون مشکلات بیماری کرونا به حداقل رسیده و حتی کمپانی اپل نیز اعلام کرد که مطابق برنامه‌ی هر سال، در همان ماه سپتامبر از آیفون‌ها رونمایی می‌کند که این اتفاق هم رخ داد. اما به نظر می‌رسد باز هم مشکلی در عرضه‌ی دو مدل یعنی آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس وجود دارد.

بعداز رویداد برگزار شده که در آن از گوشی‌های جدید آیفون 13 رونمایی شد، قرار بود که در همین ماه شاهد عرضه این محصولات باشیم. طبق اعلام خود شرکت، ۲۴ سپتامبر (۲ مهر)، کاربران اولین دسته از کشورها می‌توانستند گوشی‌های جدید را پیش‌خرید کنند اما دو مدل آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس برخلاف آنچه انتظار داشتیم در همین ماه بدستشان نخواهد رسید و برای دسترسی به آن باید تا ۶ الی ۱۱ اکتبر (۱۴ – ۱۹ مهر) منتظر ماند.

Untitled-1.jpg
-

البته در این بین هم یک استثنا وجود دارد. آیفون ۱۳ پرو مکس گلد با ظرفیت حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ گیگابایت در همین ماه عرضه خواهد شد اما عرضه‌ی سایر مدل‌ها از آیفون ۱۳ پرو مکس به ۱۴ تا ۱۹ مهر موکول شود. از طرفی آیفون ۱۳ پرو در مدل‌هایی با ظرفیت حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت با رنگ‌های نقره‌ای، گرافیتی، گلد و آبی در همان تاریخ ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) راهی بازار می‌شوند. همچنین آیفون ۱۳ پرو با ظرفیت حافظه‌ی داخلی ۵۱۲ گیگابایت و رنگ‌های گلد و آبی هم در همین تاریخ در دسترس قرار می‌گیرد اما برای خرید سایر مدل‌ها باید تا بازه‌ی زمانی یاد شده در ماه مهر (اکتبر) منتظر ماند.

براساس این اخبار منتشر شده، تعویق در عرضه آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس به این معنی نیست که عملکرد نسبت به قبل فوق‌العاده خواهد بود، دلیل اصلی این است که اپل نتوانسته گوشی کافی متناسب با تعداد بالای درخواست‌ها تولید کند. این‌طور که به نظر می‌رسد، فروشگاه اپل آن‌قدری موجودی ندارد که بتواند پاسخگوی نیاز همه‌ی کاربران در مراحل اولیه‌ی فروش باشد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: GSMArena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر