اپل آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی را با ناچ کوچک‌تر و چینش متفاوت دوربین رونمایی کرد

Untitled-1.jpg

کمپانی اپل بالاخره انتظارات را پایان داد و با برگزاری مراسم آنلاین خود از دو گوشی آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی پرده برداشت؛ این دو عضو خانواده آیفون 13 پرچم‌دارهای نسبتا مقرون‌به‌صرفه‌ی برای کاربران به حساب خواهند آمد.

آیفون 13 و 13 مینی با قیمت کمتری پا به میادین گذاشته‌اند، اما به نظر می‌رسد که مدل مینی خیلی طرفدار زیادی نداشته باشد و پیش‌بینی می‌شود، مدل استاندارد که سال‌هاست که در بین گوشی‌های اپل بیشترین فروش را داشته باز هم بتواند فروش خوبی را به ثبت برساند.

مانند نسل قبلی آیفون مینی دوباره از صفحه‌نمایش 5.4 اینچی برای نسل جدید استفاده شده است که از نوع OLEDخواهد بود. اما نسخه استاندارد این سری از آیفون‌ها نمایشگری ۶٫۱ اینچی دارد اما از لحاظ کیفیت و نوع پنل و وضوح تصویر تفاوتی بین آن‌ها دیده نمی‌شود. این صفحه نمایش به نسبت نسل‌های قبلی 28 درصد روشنایی بیشتری ارائه می‌دهد، و روشنایی حداکثری آن به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد. نکته‌ی مثبت ماجرا اینجاست که اکنون اگرچه بریدگی یا همان ناچ را باز هم روی صفحه شاهد هستیم اما این‌بار اندازه‌ی آن ۲۰ درصد کوچک‌تر شده است.

apple-iphone-13-colors.webp
-

اپل برای آیفون 13، شیشه‌ی سرامیک شیلد، استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP68 و ۵ رنگ‌بندی جدید ارائه داده که این رنگ‌ها شامل صورتی، آبی، مشکی، قرمز و Starlight (رنگ ستاره‌ای) می‌شود.

در بخش دوربین هر دو این دستگاه‌ها مشابه یکدیگر هستند و حتی چینش دوربین یکسانی دارند. که البته نوع چینش آن‌ها به نسبت قبل متفاوت شده است. به این صورت که اکنون این دوربین‌ها به شکل مورب درون ماژول مربعی شکل تعبیه شده‌اند.

Untitled-1-28.jpg
-

اولین دوربین اصلی و با اندازه‌ی ۱۲ مگاپیکسل است و دوربین دوم هم سنسوری فوق عریض با اندازه‌ی مشابه دارد. کیفیت سنسور اصلی تغییر چشمگیری نداشته است هرچند به گفته‌ی اپل، اندازه‌ی سنسور آن اندکی به نسبت نسل گذشته بزرگ‌تر شده است تا بدین ترتیب ۴۷ درصد نور بیشتری حین عکاسی جذب شود. سنسور فوق عریض هم از گشودگی دیافراگم f/2٫۴ بهره می‌برد (برخلاف سنسور اصلی با f/1٫۶) و زاویه‌ی تحت پوشش آن هم ۱۲۰ درجه است. آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی همچنین از لرزشگیر سنسور شیفت در هر دو دوربین خود بهره می‌برند که اپل سال گذشته از آن فقط در آیفون ۱۲ پرو مکس استفاده کرد.

باتری که اپل برای مدل ۶٫۱ اینچی در نظر گرفته است، ۳۰۹۵ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد در حالی که باتری مدل ۵٫۴ اینچی ۲۴۰۶ میلی‌آمپر ساعتی است. قلب تپنده‌ی این گوشی‌ها اما تراشه‌ی A15 است که به باتری در نگه‌داری بهتر شارژ بسیار کمک خواهد کرد. این تراشه‌ی جدید به گفته‌ی اپل سریع‌ترین و قدرتمندترین تراشه‌ای است که تاکنون در یک گوشی هوشمند شاهد بودیم.

Untitled-3-11.jpg
-

اگرچه این تراشه هنوز هم مبتنی بر لیتوگرافی ۵ نانومتری است و از ۶ هسته بهره با چینش ۲ + ۴ بهره می‌برد، اما گویا عملکرد آن به نسبت رقبا که احتمالا همان اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ هستند، ۵۰ درصد از لحاظ پردازشی و ۳۰ درصد از لحاظ گرافیکی بهتر شده است. علاوه بر این‌ها، با ۱۶ هسته‌ی عصبی، این تراشه قادر است ۱۵٫۸ تریلیون عملیات را در مدت تنها ۱ ثانیه انجام دهد.

قرار است که آیفون 13 مینی در کانفیگ پایه خود با 128 گیگابات حافظه داخلی و گران‌ترین مدل خود نیز با حافظه‌ی داخلی به ۵۱۲ گیگابایتی به بازار عرضه شود. کاربران اپل از امسال تقریبا خیالشان بابت حافظه داخلی گوشی‌شان راحت است چرا که میزان حافظه داخلی گوشی‌های اندرویدی دیگر بالاتر نیست.

قیمتی که برای آیفون 13 مینی در نسخه 128 گیگابایتی تعیین شده است 699 دلار است که در مقایسه با نسخه استاندارد که با همین میزان حافظه‌ی داخلی ارائه خواهد شد 100 دلار اختلاف دارد و قیمت این دستگاه 799 دلار است و اگر کاربران بخواهند گوشی‌هایی با حافظه داخلی بیشتر خریداری کنند باید برای افزایش حافظه داخلی به 256 و ۵۱۲ گیگابایت هم باید 100 دلار به پول خود اضافه کنند.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر