خط تولید گوشی‌های آیفون در هند راه اندازی شد

iphone hend.JPG

اینگونه که به نظر می‌رسد، بالاخره اپل توانست تولید گوشی‌های ایفون خود را در کشور هند دوباره آغاز کند و کارخانه‌ی مونتاژ بزرگ فاکسکان نیز آغاز به کار کرده.

مدت‌ها است که گفته می‌شود که اپل می‌خواهد تولید ایفون در هندوستان را از سر بگیرد. دلیل اصلی این کار نیز افزایش تعداد تولید و خارج‌سازی شرکت‌های مونتاژ از کشور چین است تا این کمپانی در کار مونتاژ به چین وابسته نباشد. هند نیز به دلیل داشتن نیروی کار ارزان و دلایل بسیار زیاد دیگری گزینه مناسب باری این کمپانی آمریکایی و الاصل بوده و خواهد بود.

در نتیجه اپل امسال تصمیم به تولیدات بیشتر و گسترده‌سازی خط مونتاژ خود گرفت. در ماه دسامبر سال گذشته بود که شرکت آمریکایی تولید آزمایشی سری آیفون ۱۳ را در کارخانه‌ی مونتاژ فاکسکان که شعبه‌های متعددی در چین دارد آغاز کرد. اینکه شرکت آمریکایی از بابت کیفیت تولیدات مطمئن شود حدودا ۴ الی ۵ ماه زمان برد تا بالاخره فعالیت رسمی آن آغاز شود.

gsmarena_002.jpg
-

بیانیه‌ی شرکت آمریکایی در رابطه با این موضوع به شرح زیر است:

خیلی هیجان‌زده هستیم از اینکه فرایند تولید آیفون ۱۳ با آن طراحی زیبا، سیستم دوربین پیشرفته برای ثبت تصاویر و ضبط ویدیوهای شگفت‌انگیز و عملکرد فوق‌العاده و اعجاب‌انگیز تراشه‌ی A15 رسما در کشور هند و برای کاربران محلی‌مان آغاز شده است.

اپل قرار است که آیفون‌های قدیمی‌تر مانند آیفون ۱۲، آیفون ۱۱ و SE 2020 را هم در هند تولید کند که تقریبا 70 درصد این دستگاه‌ها در خود کشور هند به فروش خواهد رسید. هنوز مدل‌های پرو و پرو مکس معمولا در هند تولید نمی‌شوند اما گفته می‌شود آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس قرار است گوشی‌های بعدی باشند که شرکت آمریکایی می‌خواهد در هند تولید کند.

دلیل اصلی کمپانی‌های تولید گوشی هوشمند که لقدام به احداث خط تولید در کشور هندوستان می‌کنند این است که با هزینه‌های بسیار کمتری می‌توانند واردات انجام دهند و مالیات کمتری نیز در نهایت باید پرداخت کنند. طبق تخمین تحلیل‌گران، ظاهرا اپل می‌خواهد ۲۰٪ از میزان تولیدات گوشی‌های خود را از کشور چین به هند منتقل کند و این اتفاق در آینده‌ی نزدیک رخ خواهد داد.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: GSMArena

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر