اپل در ۲۲ سال گذشته تقریباً ۲۵۰ پتنت مربوط‌ به خودرو به ثبت رسانده است

Apple car.JPG

براساس بررسی‌های انجام شده کمپانی اپل از سال 2000 تا به امروز 250 پتنت با محوریت خودرو به ثبت رسانده است. احتمال می‌رود که اولین خودرو اپل تا چند سال دیگر از راه برسد.

مدت زمان زیادی از انتشار اخبار خودرو برقی اپل نمی‌گذرد که گفته می‌شود این کمپانی روی پروژه Apple Car مشغول است تا بتواند یک خودرو برقی به بازار ارائه کند. گزارش‌های پیشین ادعا می‌کردند اپل در مسیر تولید خودرو با چالش‌ مواجه شده است و گزارش جدید Nikkei Asia به تلاش‌های ۲۰ سال اخیر تولیدکننده‌ی آیفون برای ورود به صنعت خودرو اشاره می‌کند.

Nikkei Asia مدعی شده است که بعد از انجام یک پروژه تحقیقاتی با یکی از شرکت‌های ژاپنی فعال متوجه شده که اپل از سال 2000 تا به الان 248 پتنت با محوریت پروژه‌ی تایتان به ثبت رسانده است. Nikkei Asia به طور دقیق‌تر می‌گوید که پتنت‌های ثبت‌شده به «سیستم خودران و دیگر نرم‌افزارهای خودرویی» ارتباط دارند. ظاهراً مجموعه‌ای از پتنت‌ها روی بخش‌هایی از خودرو مثل صندلی و سیستم تعلیق متمرکز شده‌اند.

hyundai-motor-apple-car-copy-1200x800.jpg
-

آن‌طور که 9to5Mac می‌نویسد، روند ثبت پتنت مرتبط به خودروی اپل در سال ۲۰۱۷ به اوج رسید و بعد از آن به‌طور موقت هیچ پتنت جدیدی ثبت نشد. اگر تمامی پتنت‌هایی که اپل در سال ۲۰۲۱ ثبت کرده در آینده منتشر شوند، تعداد نهایی پتنت‌های سال ۲۰۲۱ معادل تعداد پتنت‌های سال ۲۰۱۷ خواهد شد. ممکن است روند ثبت نهایی هر پتنت تا ۱۸ ماه طول بکشد.

اپل کار روی پروژه‌ی تایتان را از حدوداً سال ۲۰۱۴ شروع کرد، اما آن‌طور که خبرگزاری اینفورمیشن می‌نویسد تیم کوک در آن دوران توجه زیادی به پروژه‌ی خودروی برقی نشان نداده و همین سبک مدیریت باعث شده است به این پروژه لطمه وارد شود.

Nikkei Asia می‌گوید نخستین بار در سال ۲۰۰۸ ثبت پتنت مربوط به خودرو توسط اپل، خبرساز شد؛ یعنی یک سال پس از عرضه‌ی نسل اول آیفون. اپل در ابتدا قصد داشت روی برقراری ارتباط بین آیفون و خودرو تمرکز کند، بااین‌حال در سال ۲۰۱۶ تعداد پتنت‌های خودرویی اپل افزایش پیدا کرد. تا اواسط دهه‌ی ۲۰۱۰ میلادی، اپل در هر سال کمتر از ۱۰ پتنت خودرویی ثبت می‌کرد اما در سال ۲۰۱۶ این تعداد به ۴۴ مورد رسید (تعداد پتنت‌ها در سال ۲۰۱۵ تنها ۷ مورد بود). اپل در سال ۲۰۱۷ با ثبت ۶۶ پتنت جدید رکوردشکنی کرد. شماری از این پتنت‌ها به سیستم خودران ارتباط داشتند.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: asia.nikkei

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر