رشد چشمگیر رقیب اینستاگرام؛ تعداد کاربران فعال روزانه BeReal از 10 میلیون نفر فراتر رفت

breel.JPG

روزانه به تعداد کاربران شبکه اجتماعی BeRealاضافه می‌شود و طی چند روز گذشته روزانه 10 میلیون کاربر فعال عضو این شبکه اجتماعی شدند. این رشد چشمگیر با توجه به این که تعداد کاربران این پلتفرم حدود یک سال پیش فقط 10 هزار نفر بود، اهمیت بسیار زیادی دارد.

شرکت BeReal در گزارشی مفصل از وضعیت این شبکه اجتماعی ارائه کرده است. در این مطلب گفته شده که این شرکت کمتر از 30 کارمند دارد و توان این را دارد تا ر.زانه 100 میلیون کاربر فعال در این شبکه اجتماعی فعالیت کنند.

وب سایت The Information در چند هفته پیش گزارشی منتشر کرد و در ان مدعی شده بود که تعداد کاربران فعال روزانه این پلتفرم در پایان ماه ژوئیه به 7.9 میلیون نفر رسیده، این در حالی بود که ماه ژوئیه این تعداد 2 میلیون نفر بود. این گزارش در همان ابتدا کاربران زیادی را به شک و ترید انداخت. با این حساب، تعداد کاربران BeReal از ماه ژانویه تا ژوئیه 295 درصد بیشتر شده و نسبت به ماه مارس پارسال 78,900 درصد افزایش یافته است.

اما این روزها در اپ استور پر طرفدارترین و پردانلودترین برنامه شبکه اجتماعی BeReal است که حتی از تیک تاک نیز پیشی گرفته است. این برنامه در این کشور فقط در میان کاربران نسل Z محبوب نیست و موفق شده تا کاربران وفادار اینستاگرام را هم به سمت خود جذب کند.

BeReal.jpg
-

اینستاگرام که به خوبی از تهدید رقیبان جدیدش آگاه شده، به شدت سعی دارد ویژگی‌های جدیدی را به اپلیکیشن خود اضافه کند و علاوه بر تقلید قابلیت‌های اشتراک‌گذاری ویدیو از تیک تاک، حالا در حال کار روی قابلیتی به سبک BeReal موسوم به Candid Challenge است. این ویژگی به‌صورت اتفاقی در ساعات مختلف روز از کاربران می‌خواهد که درست مثل BeReal تصویری را بدون روتوش و در عرض دو دقیقه آپلود کنند.

این قابلیت که کلیدی‌ترین قابلیت BeReal به حساب می‌آید، هنوز در اینستاگرام عرضه عمومی نشده ولی این شرکت توسعه نمونه اولیه آن را تایید کرده است. حال باید دید که آیا کاربران بیشتری از اینستاگرام خارج می‌شوند و به سمت این پلتفرم جدید می‌روند، یا در این شبکه اجتماعی باقی می‌مانند و از قابلیت‌های جدید آن استفاده خواهند کرد.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: PETAPIXEL

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر