استخراج بیت کوین از صنعت بازی برق کمتری مصرف می‌کند

bitcoin.JPG

براساس یک گزارش جدید هر چند مصرف انرژی برای استخراج بیت کوین طی چند سال گذشته به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است، اما این در مجموع انرژی کمتری در مقایسه با بخش بازی‌های ویدیویی و صنایع مطرح دیگر مصرف می‌کند.

براساس گزارش منتشر شده از Arcane Research، در حال حاضر سالانه حدود 100 تراوات ساعت برق توسط صنعت استخراج بیت کوین استفاده می‌شود. به بیان دقیق‌تر، این رقم حدود 0.06 درصد از کل نیازهای انرژی جهان را تشکیل می‌دهد که بسیار ناچیز است.

تصویر زیر را مشاهده کنید نمودار میزان مصرف انرژی توسط ماینرهای بیت کوین در مقابل برخی دیگر از صنایع نشان می‌دهد:

همانطور که در چارت بالا قابل مشاهده است، صنعت بازی‌های ویدیویی حدود 105 تراوات ساعت در سال انرژی مصرف می‌کند که این میزان کمی بیشتر از صنعت استخراج بیت‌کوین است.

از طرفی دیگر صنعت استخراج طلا به برق بسیار بیشتری احتیاج دارد چرا که مصرف انرژی سالانه آن در حال حاضر حدود 240 تراوات ساعت است. یعنی حدودا 2.5 برابر بیشتر از انرژی مورد نیاز برای استخراج BTC. به همین ترتیب، طبق این گزارش صنعت تولید کاغذ مصرف انرژی سرسام‌آوری دارد و در سال به 2361 تراوات ساعت می‌رسد؛ یعنی چیزی معادل 10 برابر استخراج طلا و 24 برابر استخراج بیت‌کوین.

photo_2022-09-04_13-42-21.jpg
-

در ادامه این گزارش به چند نکته کوتاه اشاره شده که نشان می‌دهد روش مصرف انرژی در صنعت استخراج بیت کوین با سایر صنایع متفاوت است.

نکته اول اینکه حدود 80 درصد عملیات ماینینگ تنها از طریق برق تامین می‌شود. با این وجود ماینرها انگیزه زیادی پیدا می‌کنند تا با کمترین میزان انرژی ممکن کار کنند یا به مناطقی بروند که برق قیمت پایین‌تری دارند.

نکته دیگری که به آن اشاره شده اینکه ماینینگ یک فعالیت موقعیت محور است، به این معنا که ماینر می‌تواند تقریبا در هر مکانی کار خود را انجام دهد. بنابراین می‌تواند از منابع انرژی استفاده کند که توسط هیچ‌کس دیگری در حال استفاده نیست.در نهایت، ماینرهای بیت کوین می‌توانند دستگاه‌های خود را در هر زمانی روشن یا خاموش کنند و همچنین آن‌ها حتی می‌توانند وات به وات مصرف خود را تنظیم کنند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: bitcoinist

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر