استفاده از USB-C با سرعت بالاتر، خرید آیفون ۱۵ پرو را به مراتب منطقی‌تر می‌سازد

dfng.jpg

تصاویری که از پورت USB-C در آیفون ۱۵ به دست آمده‌اند، نشان‌دهنده‌ی احتمالاً پشتیبانی از تکنولوژی Thunderbolt در مدل‌های پرو این دستگاه می‌باشد.

بر اساس گزارشی ارائه شده توسط ChargerLab، برخی از مدل‌های خانواده آیفون ۱۵ قرار است برای انتقال داده با سرعت بالا، از تکنولوژی Thunderbolt یا USB 4 استفاده کنند.

پس از انتشار تصاویر پورت USB-C در آیفون ۱۵ در روزهای اخیر، ChargerLab تصاویر بیشتری از این پورت را منتشر کرده و ادعا می‌کند که یکی از تصاویر نمایانگر مدار مجتمع انتقال داده‌ای است که طبق استاندارد Thunderbolt طراحی شده است.

مدارهای مجتمع که به عنوان Retimer شناخته می‌شوند، با بهبود پایداری انتقال داده‌ها، به افزایش سرعت انتقال اطلاعات از طریق پورت مربوطه کمک می‌کنند. این نوع تراشه‌ها نیز در دستگاه‌های دیگری که از تکنولوژی Thunderbolt یا USB 4 پشتیبانی می‌کنند، استفاده می‌شوند و ChargerLab با اطمینان اعلام می‌کند که این قطعات به‌راحتی در تصاویر منتشرشده از پورت USB-C در آیفون ۱۵ قابل تشخیص هستند.

2023081606273141.png
-

منتظر مانده‌ایم که همه چهار مدل از آیفون ۱۵ پورت لایتنینگ خود را با پورت USB-C جایگزین کنند. به دلیل پشتیبانی از انتقال داده با سرعت بالاتر، احتمالاً قیمت آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس نسبت به مدل‌های استاندارد و پلاس، بیشتر خواهد بود.

با توجه به این احتمال، ممکن است مدل‌های استاندارد و پلاس آیفون ۱۵ از سرعت انتقال داده در محدوده استاندارد USB 2.0 بهره‌برداری کنند و در این صورت، تفاوتی با آیفون‌های دارای پورت لایتنینگ نخواهند داشت.

برای مقایسه، آیپد پرو با استفاده از پورت Thunderbolt، قابلیت انتقال داده با حداکثر سرعت ۴۰ گیگابیت بر ثانیه را داراست، در حالی که سرعت انتقال اطلاعات از طریق پورت USB-C در آیپد به حداکثر ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه محدود است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: chargerlab

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر