آیفون 15 و 15 پلاس به دوربین 48 مگاپیکسلی با سنسور کوچک‌تر از مدل‌های پرو مجهز می‌شوند

hjhjghj.jpg

امسال، اپل قصد دارد از دوربین‌های پیشرفته‌تری در مدل‌های استاندارد و پلاس آیفون 15 استفاده کند و به همین دلیل، به نظر می‌رسد از دوربین 48 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. شایعات نیز حاکی از آن است که علاوه بر استفاده از این دوربین، سنسور دوربین در این مدل‌ها کوچک‌تر از آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس خواهد بود.

منبع معتبری به نام "Digital Chat Station" اظهار داشته است که نباید انتظار داشته باشیم در تمامی مدل‌های آیفون 15 از یکسان‌سازی دوربین استفاده شود. این منبع اعلام کرده است که اپل برای مدل‌های پرو آیفون 15 از سنسور 48 مگاپیکسلی به اندازه 1/1.28 اینچی، که قبلاً در آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس به کار رفته بود، استفاده خواهد کرد.

بنابراین، سنسور‌های استفاده شده در آیفون 15 و 15 پلاس نسبت به مدل‌های پرو، کوچک‌تر خواهند بود. همچنین گزارش‌ها نشان می‌دهند که اپل در مدل‌های استاندارد آیفون 15 از سنسور 48 مگاپیکسلی با ابعاد کوچک‌تر 1/1.5 اینچی استفاده خواهد کرد.

iPhone-15-2.jpg.webp
-

آیفون 14 و 14 پلاس حاوی دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با ابعاد 1/1.9 اینچی هستند. بنابراین اندازه سنسور دوربین آیفون 15 و 15 پلاس نسبت به نسل قبلی، 27 درصد افزایش خواهد یافت که به‌عنوان یک پیشرفت قابل‌قبول در نظر گرفته می‌شود. با این حال، احتمالاً هنوز هم نمی‌توانند با مدل‌های پرو به رقابت بپردازند.

علاوه بر این، منابعی در ماه مه اعلام کرده بودند که اپل در سال 2024 قصد دارد برای مدل‌های پرو، از سنسور دوربین بزرگ‌تری استفاده کند. بنابراین، به‌جای سنسور 1/1.28 اینچی کنونی، از سنسور 1/1.14 اینچی در آیفون‌های پرو استفاده خواهد کرد.

استفاده از سنسور تصویر بزرگ‌تر به‌معنای جذب نور بیشتر است که باعث بهبود کیفیت تصویر از طریق افزایش جزئیات و کاهش نویز، به‌ویژه در شرایط نوری ضعیف، می‌شود. همچنین، استفاده از سنسور بزرگ‌تر دامنه دینامیکی وسیع‌تر و دقت رنگ بالاتر را هم به‌همراه دارد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: MACRUMORS

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر