بایت‌دنس با ثبت شکایتی خواستار ابطال رای ترامپ درباره واگذاری تیک‌تاک شد

Untitled-1.jpg

کمپانی بایت دنس که در اواخر دوران ریاست جمهوری ترامپ با فشار حداکثری روبه‌رو شده، حالا با ارائه درخواستی به دادگاه فدرال خواستار تجدید نظر در رابطه با دستور ترامپ شده است، تا برای نفروختن کسب‌وکار خود یعنی تیک‌تاک بتواند باز هم تلاش کند.

دونالد ترامپ چند ماهی است که فرمانی صادر کرده و دستور داده تا تیک‌تاک ادامه فعالیتش را با واگذاری به یکی از شرکت‌های آمریکایی دنبال کند در غیر این صورت باید خود را برای تحریم‌های بیشتر آماده کند. ترامپ، دلایلی را که برای دادگاه ارجاع داده بود، این بود که سرورهای تیک‌تاک اطلاعات را برای پکن ارسال می‌کند و اطلاعات کاربران آمریکایی به کشورهای دیگر ارسال می‌شود.

کمپانی بایت دنس که در شرایط بسیار سختی قرار گرفته بود مجبور شد تا با اوراکل و والمارت بر سر فروش ۲۰ درصد از سهامش در تیک‌تاک مذاکره کند که به توافق‌های دست پیدا کردند. اما حالا که جو بایدن توانسته پیروز انتخابات شود، این کمپانی نیز امیدهایی را پیدا کرده تا بتواند از این واگذاری فرار کند و جان سالم به در ببرند، کمپانی مالک تیک‌تاک از دادگاهی در واشنگتن خواسته حکم ترامپ را فسخ کند چرا که بی پایه و اساس است.

TikTok-USA.jpg
-

درخواست جدید شرکت بایت دنس در موضوع شکایت تیک‌تاک علیه دولت ترامپ ارائه شده که قبلا هم همین لایحه در دادگاه پیروزی موقتی برای این شرکت برای جلوگیری از ممنوع شدن آپ در آمریکا منجر شده بود. حالا سخنگوی تیک تاک گفته است که نگرانی مقامات آمریکایی که در رابطه با مسائل امنیتی است را از بین می‌بریم. بایت دنس می‌گوید که درخواست آن‌ها برای تمدید فرصت یک ماهه، با پاسخی از سوی مقامات همراه نشده به همین دلیل چاره‌ای جز ثبت درخواست جدید برای دفاع از حقوق ۱۵۰۰ کارمند خود نداشته‌اند.

کمپانی بایت دنس نیز مورد خشم ترامپ قرار گرفته و مرداد ماه امسال بود که دونالد ترامپ دستور داد تا بخشی از کسب و کار «تنتست» مالک اپلیکیشن پیام‌رسان وی‌چت را تحریم شود. ترامپ برای قلدری خودش دلیل‌هایی به مانند حفاظت از امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده در برابر گسترش اپ‌های تحت کنترل حکومت چین عنوان می‌کرد، وی دستور داد تا هر دو اپلیکیشن از دسترس مردم خارج شود حالا که تقریبا تا یک ماه آینده ترامپ رئیس جمهور خواهد بود باید دید که شرایط چگونه خواهد شد. حتی باید دید که انتقال قدرت به سادگی انجام خواهد شد. نظر شما در این رابطه چیست؟

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: techcrunch

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

IL

پنج‌شنبه, 22 آبان 1399

چینیا هم عین عرازشه وقیح و بی منطق و فلان هستن! چه دنیای بدی خواهیم داشت با اینا

پاسخ

ثبت نظر