تیک تاک از ترامپ شکایت می‌کند

شکایت تیک تاک از ترامپ.jpg

به دنبال تهدید تیک تاک توسط دولت آمریکا، قرار بود تا مالکیت این شرکت در آمریکا به یکی از شرکت‌های آمریکایی همچون مایکروسافت یا اوراکل واگذار شود اما حالا به نظر می‌رسد که تیک تاک عقب نشینی نکرده و به دنبال شکایت رسمی از دولت ترامپ است.

بدون شک در روزهای اخیر در خصوص تهدیدهای ترامپ نسبت به جلوگیری از فعالیت تیک تاک، برنامه‌ی چینی متعلق به بایت دنس، در آمریکا شنیده‌اید. درواقع در روزهای اخیر شاهد اخباری درباره انتقال مالکیت تیک تاک در آمریکا به کمپانی‌هایی همچون مایکروسافت و اوراکل بودیم. حالا اما به نظر می‌رسد که تیک تاک قصد شکایت رسمی از ترامپ را دارد و گویا روز گذشته این مسئله توسط تیک تاک اعلام شده است. اگرچه در روزهای اخیر زمزمه‌هایی از برنامه‌های حقوقی تیک تاک برای مقابله با آمریکا به گوش می‌رسید اما این نخستین باری است تیک تاک رسما از این برنامه‌ها صحبت کرده است.

سخنگوی تیک تاک، جاش گارتنر در بیانیه‌ای، درباره تصمیم شرکت تیک تاک صحبت کرده است. وی توضیح داده است که اگرچه تیک تاک به نگرانی‌های دولت آمریکا مخالف است اما این شرکت در یک سال گذشته همه تلاش خود برای اعتمادسازی را کرده است. با این وجود با رفتار و راهکار عادلانه‌ای مواجه نشده است و دولت آمریکا به حقایق توجهی نداشته است. در نهایت وی توضیح داده است که برای حفاظت از کاربران و سهام داران خود، تنها راه پیش روی تیک تاک، شکایت حقوقی از دولت آمریکا است.

فلش بک؛ ماجرای ممنوعیت تیک تاک در آمریکا

شاید بد نباشد کمی به عقب برگردیم و از علت تهدیدهای ترامپ علیه تیک تاک بدانیم. در واقع تیک تاک شبکه‌ی اجتماعی محبوبی در بین کاربران آمریکایی، مخصوصا نوجوانان است که توانسته است در مدت 1 سال گذشته، رشد فوق العاده خوبی را تجربه کند. دولت آمریکا اما از اوایل ماه آگوست، با صدور حکمی، هرگونه تراکنش با شرکت بایت دنس را ممنوع کرد. علت صدور این حکم نگرانی‌هایی در خصوص امنیت ملی و اهمیت ویژه‌ی کنترل روی زنجیره تامین اطلاعات اعلام شده بود . درواقع ترامپ با توجه به قانون امنیتی International Emergency Economic Powers Act، فعالیت تیک تاک در ایالات متحده را تهدیدی برای امنیت ملی می‌دانست.

در ابتدا قرار بود که این حکم در مدت 45 روز به اجرا در بیاید اما چند روز بعد و در تاریخ 14 آگوست، دولت آمریکا مهلتی 90 روزه به تیک تاک داد تا بتواند مالکیت برنامه خود را در آمریکا، به شرکتی آمریکایی واگذار کند. در این بین در ابتدا مایکروسافت و سپس اوراکل خواهان خرید تیک تاک در آمریکا شدند.

حالا و با توجه به شکایت بایت دنس از دولت آمریکا، سرانجام تیک تاک در حاله‌ای از ابهام است. حتی ممکن است این شکایت خود دلیلی شوند تا تیک تاک به صورت کامل در آمریکا ممنوع شده و حتی امکان فروش آن به یک کمپانی آمریکایی هم وجود نداشته باشد.

اخبار مرتبط:

اوراکل؛ رقیب مایکروسافت برای تصاحب تیک تاک است

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: theverge


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مجتبی

سه‌شنبه, 04 شهریور 1399

حالا اما به نظر می‌رسد که تیک تاک قصد شکایت رسمی از تیک تاک را دارد ؟ٌ!
اصلاح بفرمایید لطفا

پاسخ

ثبت نظر