مایکروسافت رسما اعلام کرد که قصد تصاحب تیک تاک را دارد

Tik-Tok-microsoft.jpg

به دنبال تهدید آمریکا برای ممنوعیت استفاده از تیک تاک در این کشور، خبرهایی از احتمال تصاحب تیک تاک توسط مایکروسافت به گوش می‌رسید، حالا اما این خبرها رنگ واقعیت گرفته و مایکروسافت رسما اعلام کرده است که در حال مذاکره با تیک تاک است تا مالکیت این اپلیکیشن را در آمریکا و چند کشور دیگر به دست بگیرد.

شبکه‌ی اجتماعی محبوب تیک تاک، چند روزی است که در آمریکا جنجال به پا کرده است. درواقع چند روز پیش دونالد ترامپ اعلام کرد که قصد دارد استفاده از تیک تاک را در آمریکا ممنوع کند و دلیل آن هم به خطر افتادن امنیت ملی توسط این اپلیکیشن چینی اعلام شده بود. درواقع تیک تاک بارها و بارها به دلیل همکاری با دولت چین و دادن اطلاعات کاربران آمریکایی به چین، مورد انتقاد آمریکا قرار گرفته است اما بایت دنس همواره این اتهامات را رد کرده است.

اگرچه بایت دنس، صاحب چینی تیک تاک، در بیانیه‌ای رسما توضیح داده بود که در تیک تاک به مسئله‌ی حریم خصوصی کاربران اهمیت ویژه‌ای داده می‌شود و همچنین از سهام داران بزرگ تیک تاک که آمریکایی هستند و تعداد شاغلان آمریکایی در تیک تاک صحبت کرده بود، اما این شایعه به گوش می‌رسید که تیک تاک آماده است تا مالکیت آن را به یک شرکت آمریکایی، که مایکروسافت اعلام می‌شد، بسپارد. حالا با انتشار پستی در وبلاگ مایکروسافت، این شایعات رنگ واقعیت به خود گرفته است.

درواقع مایکروسافت با انتشار این پست در وبلاگ خود، توضیح داده است که دونالد ترامپ در جریان مذاکرات بین تیک تاک و مایکروسافت است و قرار است این معامله، تا تاریخ 15 سپتامبر یعنی 25 شهریورماه نهایی شود.

نهایی شدن این معامله به این معناست که اگرچه کنترل تیک تاک به صورت کلی در دست بایت دنس، کمپانی چینی صاحب آن باقی خواهد ماند اما این اپلیکیشن در کشورهای آمریکا، استرالیا، کانادا و نیوزیلند، در اختیار مایکروسافت خواهد بود.

البته همه‌ی این گفته‌ها، در شرایطی خواهد بود که مایکروسافت و بایت دنس بر سر ایم مالکیت به توافق برسند که معمولا مسیر پیچیده‌ای دارد. با این وجود اگر مایکروسافت بتواند این معامله را انجام دهد، با شعار و وعده‌ی اهمیت ویژه به امنیت و حریم خصوصی کاربران، می‌تواند وضعیت تیک تاک را در آمریکا به ثباتی نسبی برساند.

اخبار مرتبط:

هشدار ترامپ برای ممنوعیت تیک تاک و احتمال خرید آن توسط مایکروسافت

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: engadget


8 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

5th

دوشنبه, 13 مرداد 1399

کلا بیل گیتس خیلی به پاتریوت اکت پایبند نیست

پاسخ

حسن

سه‌شنبه, 14 مرداد 1399

خدا حفظش کنه چون پاتریوتها خیلی افراطیند و دنیا را دچار مشکلات جدی مثل قرن نوزدهم می کنند و باید از امثال گیتس حمایت کرد

5th

سه‌شنبه, 14 مرداد 1399

ینی از شما افراطی تر؟ عجببببب!!!

علی

شنبه, 08 شهریور 1399

اسکل عزیز
بیل گیتس چندین ساله بازنشست شده .

5th

دوشنبه, 13 مرداد 1399

روزنامه واشنگتن پست روز یکشنبه خبر دادکه مذاکرات مایکروسافت برای خرید تیک تاک از شرکت چینی «بایت دانس» متوقف شد!

پاسخ

حسن

سه‌شنبه, 14 مرداد 1399

اگر هم خبر واشنگتن پست باشه صحت نداره غالب سایتهای خبر هنوز صحبت از مذاکره مایکرو با بایت دنس می کنند

5th

سه‌شنبه, 14 مرداد 1399

شما کیهان بخون به اونا کار نداشته باش

5th

دوشنبه, 13 مرداد 1399

آخی حالتون گرفته شد؟

پاسخ

ثبت نظر