مایکروسافت آنتی‌ویروس خود را به مرورگر کروم می‌آورد

مایکروسافت آنتی‌ویروس خود را به مرورگر کروم می‌آورد

کمپانی مایکروسافت تا هفته آینده اسکنر ویندوز دیفندر را با هدف جلوگیری از اجرا و باز شدن بدافزارهای احتمالی و حمله فیشینگ به مرورگر گوگل کروم می‌آورد.

کمپانی مایکروسافت تا هفته آینده اسکنر ویندوز دیفندر را به مرورگر گوگل کروم می‌آورد.


امنیت یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که همواره دغدغه بشر بوده است. این موضوع در دنیای اینترنت و فضای مجازی هم مهم شده است حتی مهم‌تر از حالت عادی. حالا مایکروسافت، کمپانی بزرگ تولید نرم‌افزار، افزونه‌ای برای مرورگر کروم عرضه کرده است که جلوی باز شدن لینک‌های مخرب را در این مرورگر می‌گیرد.

افزونه ویندوز دیفندر چطور عمل می‌کند

افزونه ویندوز دیفندر برای کروم دارای لیستی از آدرس‌های اینترنتی مخرب و یا مشکوک است. درصورتی‌که کاربری بخواهد به هر یک از این لینک‌ها دسترسی داشته باشد، این افزونه جلوی باز شدن آن را می‌گیرد. درواقع این افزونه با هدف جلوگیری از اجرا و باز شدن بدافزارهای احتمالی از طریق سایت‌های آلوده و جلوگیری از باز شدن لینک‌های فیشینگ توسعه داده شده است.

حمله فیشینگ چیست

فیشینگ یکی از ساده‌ترین و البته شایع‌ترین حملاتی است که در دنیای اینترنت رواج دارد. در این روش هکر با استفاده از طراحی یک صفحه جعلی که کاملاً شبیه به صفحه واقعی است و با تعیین آدرسی که تفاوتی بسیار جزئی با لینک اصلی دارد که شاید در حالت عادی حتی قابل‌تشخیص نباشد، کاربر را فریب می‌دهد تا در این صفحه جعلی اطلاعات مختلف خود همچون اطلاعات بانکی، رمزهای عبور و ... را وارد کند.

اگرچه این روش بسیار ساده است اما در دنیای اینترنت تاکنون قربانیان زیادی گرفته است.

پيشنهاد فيسيت : هکرها از چه ترفندهایی برای به دست آوردن پسورد طعمه‌های خود استفاده می‌کنند

آیا استفاده از این افزونه الزامی است

گوگل خود برای حفظ امینت کاربران نسبت به لینک‌های مشکوک واکنش نشان می‌دهد بنابراین این‌طور به نظر می‌رسد که افزونه جدید کروم آن‌چنان هم الزامی نباشد. این در حالی است که مایکروسافت مدعی است که ویندوز دیفندر در برابر حملات فیشینگ تا 99 درصد عملکرد بسیار خوبی دارد که این عدد در مقایسه با امینت فایرفاکس در این مورد بسیار بهتر است. بنابراین اگر نگران حملات فیشینگ و باز شدن لینک‌های مخرب روی سیستم خود هستید، برای امنیت هرچه بیشتر خود می‌توانید از این افزونه استفاده کنید.

افزونه ضد لینک‌های مخرب و مشکوک که افزونه ویندوز دیفندر برای کروم نام دارد در حال حاضر در فروشگاه وب کروم در دسترس است و می‌توانید آن را از این لینک دانلود کنید.

 

برای اینکه از تمامی اخبار در اولین فرصت مطلع شوید با کانال تلگرام ما با آی دی faceitmag@ همراه باشید. 

منبع خبر: theverge


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر