اوراکل؛ رقیب مایکروسافت برای تصاحب تیک تاک است

اوراکل و تیک تاک.png

اوراکل، کمپانی معروفی که در حوزه پایگاه داده فعالیت دارد، حالا تصمیم به خرید تیک تاک گرفته است و به رقیبی برای مایکروسافت تبدیل شده است.

حتما در روزهای اخیر درباره‌ی ماجرای تهدید به ممنوعیت تیک تاک در آمریکا توسط ترامپ شنیده‌اید. تیک تاک که یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها در بین کاربران آمریکایی است، مدتی است که به دلیل چینی بودن و به خطر انداختن امنیت ملی در آمریکا (به تصور ترامپ)، با احتما ممنوعیت مواجه شده است.

در این بین در دو هفته‌ی اخیر، مایکروسافت از انجام صحبت‌های برای خرید تیک تاک در آمریکا صحبت کرده بود. حالا اما به نظر می‌رسد که تیک تاک یک مشتری دیگر هم دارد. درواقع اوراکل (شرکتی که به صورت تخصصی در حوزه پایگاه داده فعالیت دارد)، به عنوان رقیبی برای مایکروسافت، به دنبال خرید تیک تاک است.

درواقع گفته می‌شود که اوراکل همین حالا هم مذاکره با کمپانی صاحت تیک تاک، یعنی بایت دنس را آغاز کرده است و به دنبال مالکیت این اپلیکیشن محبوب در آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزلند است.

در این بین گفته می‌شود که اوراکل ارزشی حدود 166 میلیارد دلار دارد و اخیرا هم حدود 43 میلیارد دلار درآمد داشته است. بنابراین به نظر می‌رسد که اوراکل کاملا توانایی مالی خرید تیک تاک را داشته باشد.

با این حال اگر از موضوع توان مالی اوراکل برای تصاحب تیک تاک فاکتور بگیریم، سوالی که پیش می‌آید این است که واقعا یک اپلیکیشن ویدیو محور که به وسیله‌ی نوجوانان مورد استفاده قرار می‌گیرد، با اوراکل، سازمانی که به صورت B2B فعالیت دارد، چه سنخیتی خواهد داشت؟ تنها رابطه‌ای که میان اوراکل و تمایل به خرید تیک تاک ممکن است وجود داشته باشد، حمایت مدیرعامل اوراکل از دونالد ترامپ است.

اخبار مرتبط:

مایکروسافت رسما اعلام کرد که قصد تصاحب تیک تاک را دارد

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: engadget


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

گوگولی

سه‌شنبه, 28 مرداد 1399

به تصور ترامپ؟ باشه! ولی فراموش نکنید خیلی از ایرانیا تحسینش میکنن همونقدر که از این پروپاگاندای شما حالشون بهم میخوره

پاسخ

دونالد ترامپ

پنج‌شنبه, 30 مرداد 1399

نویسنده این مطلب جزء عرازشه تشریف دارن.

پاسخ

ثبت نظر