خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران غیرقانونی است

بیت کوین

اگرچه حدود 1 سال از قانونی شدن ماینینگ در ایران می‌گذرد، اما هنوز قانون و دستورالعملی برای خرید و فروش ارز دیجیتال در کشور تدوین نشده است. از این رو به دلیل نبود مجوزی برای فعالیت صرافان در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال، این کار در ایران غیرقانونی است.

ارز دیجیتال یکی از حوزه‌های جذاب برای سرمایه گذاری در سراسر جهان است. تعدادی از ایرانیان هم در این حوزه فعالیت دارند، برخی به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌پردازند و برخی دیگر به استخراج.

در مرداد ماه سال گذشته بود که فعالیت ماینرها در ایران قانونی اعلام شد، با این وجود هنوز هم پس از گذشت یک سال، دستورالعملی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در کشور ابلاغ نشده است.

حالا اما در تاریخ 24 مرداد ماه، رئیس کانون صرافان، کامران سلطانی زاده، توضیح داد که تا کنون هیچ مجوزی برای خرید و فروش ارز دیجیتال صادر نشده است و فعالان این حوزه متخلف هستند زیرا دارای مجوز رسمی نیستند. وی در این خصوص چنین توضیح داده است:

طبق مصوبه هیئت دولت ماینر ها می توانند ارز دیجیتال را ماین کنند اما در چرخه قانونی و هنوز هم برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال دستورالعمل ابلاغ نشده است.

-

البته وی در ادامه چنین توضیح داده است که برای تدوین دستورالعمل خرید و فروش ارز دیجیتال جلساتی برگزار شده است اما هنوز دستورالعملی صادر نشده است. وی در خصوص فعالیت صرافی‌ها در این زمینه چنین توضیح داده است:

برای تدوین دستورالعمل خرید و فروش ارز دیجیتال جلساتی برگزار شده است و ما هم نظراتمان را گفته ایم ولی تاکنون هیچ دستورالعملی در این زمینه صادر نشده است و فعالیت در معاملات ارزی چه در فضای مجازی و چه توسط صرافان کاری غیرقانونی است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

-

به نظر شما نبود قانون در خصوص خرید و فروش ارزهای دیجیتال در کشور، چه مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت؟ نظرات و تجربیات خود در این خصوص را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط:

آیین نامه فرآیند استخراج ارز دیجیتال ابلاغ شد؛ قانونی ماین کنید

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: yjc


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

دونالد ترامپ

پنج‌شنبه, 30 مرداد 1399

کدوم کشورها در این زمینه قانون دارن که ایران دومی باشه؟

پاسخ

داود

دوشنبه, 12 آبان 1399

تو مملکت گل و بلبل هرچی که برای مردم حرام و غیر قانونی هست برای نظ////**ام حلال و قانونیه!!!!!!! اینجا ایران هست سرای دز*&دان و گردن*کشان

پاسخ

ثبت نظر