سرویس Ship By Seller دیجیکالا به زودی ارائه می‌شود؛ تحولی عظیم در دیجیکالا

دیجیکالا

دیجیکالا بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین ایران است که مدت‌هاست به مارکت پلیس تبدیل شده است. حالا اما این فروشگاه اینترنتی تصمیم دارد تا به زودی با ارائه سرویس Ship By Seller، تحولی عظیم در کسب و کار خود ایجاد کند.

دیجی کالا بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران است اما این فروشگاه به مرور زمان تغییرات زیادی را به خود دیده است. بزرگ‌ترین تغییر دیجیکالا را می‌توانیم تبدیل آن از یک فروشگاه اینترنتی، به یک مارکت پلیس بدانیم. همین تغییر، خودش باعث شده است تا دیجیکالا به مرور مجبور به تغییرات دیگری باشد. این تغییرات اما همه منجر به بزرگ‌تر شدن دیجیکالا خواهد شد.

درواقع به دنبال تبدیل دیجیکالا به یک مارکت پلیس، فروشندگان بایستی کالاهای خود را برای دیجیکالا ارسال می‌کردند و دیجیکالا کالاهای آن‌ها را برای مشتریان ارسال می‌کرد. این روند باعث می‌شد که مشتریان برای دریافت کالای خود با تاخیری بیشتر از یک هفته‌ای مواجه باشند.

در این بین شاهد ورود پلتفرم‌هایی مانند دیوار، شیپور، اسنپ فود و.... به این حوزه بودیم. درواقع هنوز مدت زیادی از ارائه سرویس دیوار فروشگاه‌ها از دیوار نیستم. این سرویس‌ها مشکل تاخیر برای ارسال کالا را حذف کرده بودند و با سرعت بسیار بیشتری نسبت به دیجیکالا، کالاهای مورد نظر را به دست کاربران می‌رساندند.

حالا اما شاهدیم که دیجیکالا درصدد است تا تغییر اساسی در روند کاری خود ایجاد کند تا از این پلتفرم‌های به مراتب کوچکتر از خود عقب نماند. درواقع دیجیکالا درصدد است تا کالاهای فروشندگان را به جای دریافت و ارسال از سمت خودش، مستقیما از طریق فروشنده به دست مشتری برساند.

قرار است که این قابلیت که Ship By Seller نام خواهد داشت، به صورت آزمایشی در تابستان 99 و برای 200 فروشنده فعال شود. بعد از این دوره آزمایشی، این سرویس به صورت همگانی برای فروشنده‌ها عرضه خواهد شد. با این حال این ویژگی در دسترس همه‌ی فروشندگان قرار نخواهد گرفت و تنها فروشنده‌هایی که مورد تایید دیجیکالا باشند، می‌توانند از پلتفرم Ship By seller بهره ببرند. این فروشندگان باید دیجیکالا را متقاعد کنند که کالاهای مورد نظرشان را با همان کیفیت، در زمان تعیین شده و دقیقا همان کالای نمایش داده شده در سایت را برای مشتری ارسال می‌کنند.

بنا به گفته‌های مدیر بازرگانی و مارکت پلیس دیجیکالا، همه‌ی این اتفاقات احتمالا از پاییز رخ خواهد داد.

نظر شما درباره راه اندازی سرویس Ship By Seller چیست؟ به نظر شما برای ارائه این سرویس، چه چالش‌هایی پیشِ روی دیجیکالا خواهد بود؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط:

دیوار فروشگاه‎‌ها کارش را شروع کرد؛ شعبه آنلاین کسب و کارهای خرده فروشی

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.


6 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

کاربر

چهارشنبه, 11 تیر 1399

همین الانم هیچ کنترل کاملی روی کالاهای فروشنده ها نیست بیش از 50 درصد مواقع کالای ارسالی اونی نیست که توی سایت نوشته یا عکس گذاشتن وای به روزی که همین کنترل نه چندان زیاد هم از روی فروشنده ها برداشته شه .دیجی کالا به کیفیت کالا مشهور بود که روز به روز داره خراب میشه انواع کالاهای تقلبی بدون ذکر تقلبی بودن یا هارد کار کرده ریفر بدون نوشتن اینکه ریفر شدست و و و

پاسخ

امین

چهارشنبه, 11 تیر 1399

دقیقا همینه یکی دو سالی که دیجیکالا داره با فروشندگان کار میکنه افت کیفیت از همه لحاظ داشته

RaaD

چهارشنبه, 11 تیر 1399

اولین چالشش اینه که جنسای خیلی بی کیفیتی قرار بدست مشتری برسه و کلی برگشتی خواهد داشت :)

پاسخ

رضا

چهارشنبه, 11 تیر 1399

اگه من روزی قدرتی داشتم دی جی دزد کالای دلال رو از صحنه روزگار حذف میکردم چون ضربه اساسی گرون کردن قیمت کالها رو این داره میزنه و دیگه هر کی بخواد این روزها بشینه به ملت میگه دی جی کالا داره میده اینقدر و شده مرجع قیمت و اینها هم هر روز قیمت رو میکشن بالاتر بر طبق دلار 50 تومن هم حساب میکنن نه 20 تومن فعلی و از روزی هم که مارکت پلیس شده کالاهای فیک و گرون تر و دست دوم و شکسته و معیوب میده دست مشتری و زمان ارسالم فاجعه شده و حالا خرابم باشه بخوای مرجوع بکنی تا بره برای 20 روز دیگه اگه بهانه هم نیارن و از عزایزان خواهش دارم تا میتونن از این دزدهای تازه به دوران رسیده خرید نکنن و قبل خرید یه سرچ بزنید تو نت یا بازار شهرتون مطمئن باشید ارزونتر گیرتون میاد اونم با اختلاف قیمت فاحش.

پاسخ

علی

چهارشنبه, 11 تیر 1399

درسته دیجی کالا کیفیت قبل رو نداره و کالای تقلبی می‌فرسته بهتره خودتون برند اورجینال و اصلی رو تهیه کنید

پاسخ

Tilo Bader

پنج‌شنبه, 12 تیر 1399

متاسفانه سیاست های غلط دی جیکالا باعث افت کیفیت در ارسال کالای ارسالی شده کالایی رو برات میفرستن که با سایت تفاوت داره و یا جنس ارسالی از نظر کیفیت افتضاحه توی سایت حتی شما نمیتونید اطلاعات تکمیلی اون کالا رو پیدا کنید مثلا تو گوشی ها ساخت برای کدوم کشور هست و ....... الان تو این مملکت فقط هدف فروختن شده

پاسخ

ثبت نظر