ایلان ماسک تاریخ‌سازی کرد؛ برای اولین‌بار تراشه نورالینک درون مغز انسان کاشته شد

nueralink.jpg

مدت‌ها است که منتظر آغاز آزمایش انسانی تراشه مغزی نورالینک هستیم و حالا مدیرعامل این شرکت، یعنی «ایلان ماسک»، اعلام کرده است که اولین تراشه نورالینک درون مغز انسان کاشته شده است، که به عنوان یک موفقیت بزرگ برای ایلان ماسک و نورالینک شناخته می‌شود.

ایلان ماسک از طریق انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس خبر داده که روز گذشته اولین انسان تراشه مغزی نورالینک را دریافت کرده است. به گفته مدیرعامل نورالینک، وضعیت سلامتی دریافت‌کننده تراشه بهبود یافته است:

«روز گذشته اولین انسان تراشه نورالینک را دریافت کرد و وضع این فرد به‌خوبی در حال بهبود است. نتایج اولیه نورون اسپایک نشان می‌دهد که پیشرفت مثبتی اتفاق افتاده است.»

نورالینک، پس از مدت‌ها تلاش، بالاخره مجوز آزمایش‌های انسانی از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را دریافت کرده است. چند هفته پس از دریافت مجوز، ایلان ماسک اعلام کرده است که بالا‌خره تراشه مغزی نورالینک در اواخر سال ۲۰۲۳ درون مغز اولین داوطلب کاشته خواهد شد و حالا با تأخیری کوچک، این اتفاق به واقعیت پیوسته است.

آزمایش انسانی تراشه نورالینک

چند ماه پیش، نورالینک به جذب داوطلبان برای آزمایش‌های بالینی خود پرداخت. در آن زمان، اعلام شد که افراد مبتلا به کوادری‌پلژی یا بیماران مبتلا به ALS ممکن است برای شرکت در آزمایش‌های بالینی نورالینک مناسب باشند.

هدف اصلی واسط مغز و رایانه این شرکت، به داوطلبان توانایی کنترل نشانگرهای ماوس یا کیبوردها را تنها با استفاده از افکار می‌دهد. به گزارشی که در آبان ماه منتشر شده است، هزاران نفر آمادگی خود را برای دریافت تراشه مغزی نورالینک اعلام کرده‌اند؛ با این حال، برای اولین آزمایش بالینی تراشه مغزی ایلان ماسک، افرادی کمی انتخاب شده‌اند و روز گذشته اولین داوطلب این تراشه را دریافت کرده است.

ایلان ماسک تاکنون جزئیاتی از روش جراحی و کاشت تراشه درون مغز انسان منتشر نکرده است، اما ادعا می‌کند که نتایج اولیه نورون اسپایک بهبود قابل توجهی را نشان می‌دهد.

کاشت تراشه مغزی نورالینک درون مغز انسان یک موفقیت بزرگ برای این شرکت و البته ایلان ماسک است. ماسک برنامه‌های زیادی برای نورالینک دارد و نه‌تنها می‌خواهد بیماران را درمان کند، بلکه می‌خواهد تجربه‌های جدیدی را برای انسان‌ها فراهم کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: twitter-elonmusk

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر