ایلان ماسک و دنیل اک برای مقابله با اپ‌استور همکاری می‌کنند

mask.jpg

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا و دنیل اک، مدیرعامل شرکت اسپاتیفای، در یک بیانیه مشترک، از قوانین و کارمزدهای بالای فروشگاه اپل اپ استور شکایت کردند.

در هفته‌ی گذشته، مدیرعامل اسپاتیفای به نام دنیل اک و البته ایلان ماسک، موسس شرکت تسلا و اسپیس‌ایکس، انتقاداتی شدید به سیاست‌ها و کارمزدهای پرچمداری که اپل در اپ‌استور خود اجرا می‌کند، وارد کردند. آنها بار دیگر این اتهام را مطرح کردند که سیاست‌های اپل در ارتباط با دسترسی، نظارت و کنترل بر برنامه‌های اپلیکیشن، کمبود شفافیت و اعتماد و همچنین بالابردن کارمزدهای پلتفرم از توسعه‌دهندگان، ناعادلانه است. در پاسخ به این انتقادات، ایلان ماسک در یک توییتر، نیاز به راه‌اندازی یک فروشگاه اپل جایگزین را به‌عنوان رقیبی برای اپ‌استور اپل پیشنهاد داد.

در هفته گذشته، ماسک سرویس‌های اشتراکی را برای درآمدزایی برای کاربران خود فراهم کرد. پس از این، او توضیحاتی درباره تأخیر در اضافه کردن این قابلیت به آیفون ارائه داد. به گفته میلیارد، "باید توجه داشته باشیم که راه‌اندازی سرویس‌های اشتراکی روی آیفون چند روز بیشتر طول می‌کشد زیرا اپل باید تمام سرویس‌ها را تأیید کند."

elon-musk-tesla.webp
-

در حالی که ماسک به دستورالعمل‌های اپ‌استور درباره‌ی اشتراک‌های درون‌برنامه‌ای برای ارائه‌ی محتوای دیجیتال اشاره کرده است، اما توییتر نیز مجبور است این دستورالعمل‌ها را رعایت کند.

دنیل اک، مدیرعامل اسپاتیفای، در پی پست توییتری ایلان ماسک، به‌دوباره انتقاد خود را از قوانین اپ‌استور بیان کرد. اک اظهار کرد: «قوانین اپ‌استور فاقد اهمیت هستند.»

به گزارش 9to5Mac، در گذشته شرکت اسپاتیفای از جمله مخالفان سرسخت دستورالعمل‌های اپ‌استور بوده است. این شرکت حتی شکایت‌هایی را ازطریق سازمان‌های ضدرقابتی اروپایی علیه شرکت فناوری اهل کوپرتینو مطرح کرده است و بر این اساس استدلال می‌کند که اپل سرویس اشتراک موزیک خود را بدون هیچ هزینه‌ای به صورت درون‌برنامه‌ای ارائه می‌دهد، در حالی‌که اسپاتیفای باید ۳۰ درصد از درآمد فروش اشتراک را به سازنده‌ی آیفون از طریق روش درون‌برنامه‌ای پرداخت کند.

ایلان ماسک نیز در گذشته اظهار داشته بود که کارمزدهای اپ‌استور اپل در واقع مانند مالیات ۳۰ درصدی برای استفاده از اینترنت هستند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: 9to5mac

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر