توسعه‌ دهندگان برای اعتراض به قوانین اپ استور اتحادیه تشکیل دادند

Untitled-1.jpg

اتحادیه‌ای با نام App Fairness برای ایجاد یک رقابت سالم میان تمامی اپلیکیشن‌ها و سازندگان آن‌ها در اپ استور به وجود آمده است.

بیشتر از 12 سازنده اپلیکیشن‌های مختلف برای اینکه بتوانند اعتراض خود را نسبت به قوانین اپل در اپ استور، نشان دهند یک اتحادیه‌ای غیر انتفاعی و تقریبا می‌توان گفت خصوصی به نام App Fairness به راه انداخته‌اند. در میان این شرکت‌ها نام‌هایی مثل اسپاتیفای، اپیک گیمز و مچ گروپ به چشم می‌خورد که بسیار شاخص هستند.

شرکت اپل مدتی است که قوانین سخت‌گیرانه‌ای را وضع کرده است و در فروشگاه اپلیکیشن خود از فروش برخی اپ‌های پولی 30 درصد کارمزد دریافت می‌کند. در این چندین ماه گذشته نیز قوانین سخت‌گیرانه و انحصاری این شرکت، مشکلات عدیده‌ای را برای شرکت‌هایی از جمله فیس‌بوک و ایپک‌گیمز به‌وجود آورده است، حتی برخی از برنامه‌ها و بازی‌های مهم از جمله فورتنایت به دلیل رعایت نکردن این قوانین و دور زدن آن‌ها از این پلتفرم حذف شده‌اند.

هوراسیو گوتیرز، رئیس امور بین‌الملل اسپاتیفای در روز گذشته بیانه‌ای را صادر کرد که در رابطه با این اقدامات اخیر اپل است:

برای اعتراض توسعه‌دهندگان بازی و اپلیکیشن‌های مختلف نسبت به قوانین اپ‌استور اتحادیه App Fairness تشکیل شده تا به عنوان مجری قانون در سراسر دنیا، برای مقابله با رفتار غیررقابتی و نه‌چندادن مناسب اپل به کار گرفته شود و از انتخاب آزادانه کاربران حمایت کند تا شرایط یکسان و کاملا مساوی برای تمامی توسعه دهندگان به وجود آید.

-

شرکت اپلیک‌گیمز مدتی پیش از اپ‌استور و پلی‌استور حذف شد، دلیل این اتفاق این بود که این شرکت برای عدم پرداخت کارمزد کاربرانش به اپ‌استور و پلی‌استور راه دیگری را انتخاب کرده بود که مستقیما این کارمزد به حساب خودش واریز می‌شد، البته این اتفاقات در ماه آگوست یعنی مردادماه روی داد. پس از حذف بازی، اپیک گیمز، شکوائیه‌ای علیه اپل و گوگل تنظیم کرد.

شرکت اپل در اوایل ماه سپتامبر اعلام کرد که به دلیل حذف فورت‌نایت از 1/5 میلیارد دستگاه خود یعنی تمامی آیفون‌ها و آیپدها، اگر در دادگاه رای به نفعش صادر شود، در خواست غرامت می‌کند و تمامی ضررهای مالی خود را خواستار خواهد شد.

اپل نیز نسبت به این اتحادیه مخالفتی نشان نداده است. اما در روز گذشته کوپرتینونشین‌ها به حمایت از اپ استور پرداختند، در وبسایت خود متنی را منتشر کردند که از مزایای این فروشگاه اپلیکیشن‌ها برای کاربران و توسعه‌دهندگان توضیح دادند. اکنون اپ‌استور بیش از ۲۸ میلیون توسعه‌دهنده در سراسر جهان و ۱.۵ میلیارد دستگاه مصرف‌کننده در ۱۷۵ کشور دارد.

در وبسایت شرکت اپل نیز آمده است که این شرکت یعنی اپل در اپ استور از تمامی توسعه‌دهندگان و تمامی مراحل مراحل ساخت، آزمایش، بازاریابی و توزیع محصولات حمایت خواهد کرد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: cnet

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر