اتحادیه اروپا برای اجباری کردن استفاده از پورت USB-C تلاش می‌کند

بیلتدابغنئلعتنوعتوماتعنغلتدبتئب.jpg

براساس قانونی جدیدی که اتحادیه اروپا ارائه کرده، تمام تولیدکنندگان موبایل در جهان از جمله اپل باید حتما از درگاه USB-C برای گوشی‌ها و دستگاه‌های کوچک الکترونیکی خود استفاده کنند.

اتحادیه اروپا هدف از این قانون را کاهش ضایعات الکترونیکی اعلام کرده و گفته کاربرانی که یک دستگاه جدید خریداری می‌کنند، دوباره می‌توانند از شارژرهای قبلی استفاده کنند و با این روش به کاهش ضایعات الکترونیکی کمک زیادی می‌شود. نکته مهمی که در قانون پیشنهادی مطرح شده آن است که تمام گوشی‌های موبایل فروخته شده در اتحادیه اروپا باید دارای شارژر USB-C باشند. کمپانی اپل نیز مدتی پیش این موضوع را اعلام کرد که اگر چنین اتفاقی بیوفتد به نوآوری آن‌ها آسیب می‌رسد.

کمپانی اپل در دنیا بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ای است که محصولات خودش را به همراه پورت‌ها و شارژرهای اختصاصی به بازار عرضه می‌کند، حالا این شرکت اعلام کرده:

نگران قوانین سخت‌گیرانه هستیم که ما را اجبار کنند تا از یک نوع پورت استفاده کنیم، به جای تشویق کردن باعث خنثی شدن نوآوری شود که این امر به نوبه خود به مصرف‌کنندگان اروپا و سراسر جهان نیز آسیب می‌رساند.

110607659_fox04710-pic.jpg
-

کمیسون اروپا در قانون جدیدش پیشنهاد داده که اکثر گوشی‌های اندرویدی که از پورت شارژ USB micro-Bاستفاده می‌کنند مجبور شدند از استاندارد جدیدتر USB-C بهره‌ ببرند. البته مدل‌های جدید آیپد و مک بوک نیز مانند گوشی‌های تولیدکنندگان اندروید مانند سامسونگ و هواوی از درگاه‌های شارژ USB-C استفاده می‌کنند.

در سال 2019 تحقیقی که توسط این کمیسیون انجام شده تقریبا 50 درصد شارژرهای فروخته شده در اتحادیه اروپا طی سال ۲۰۱۸ USB micro-B بوده است. این در حالی بوده که میزان فروش کابل USB-C و لایتنینگ به ترتیب ۲۹ و ۲۱ درصد بوده است.

قانون پیشنهادی شامل دستگاه‌هایی از جمله گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، دوربین‌ها، هدفون‌ها، اسپیکرهای پرتابل و کنسو‌ل‌های دستی می‌شود. سایر محصولات از جمله‌ ایردبادها، ساعت‌های هوشمند و ردیاب‌های تناسب اندام به دلایل فنی مرتبط با اندازه و شرایط استفاده مورد توجه این قانون قرار نگرفته‌اند.

120666449_usb_cables640-nc.png
-

سیاستمداران اتحادیه اروپا بیش از یک دهه است که برای ایجاد یک استاندارد مشترک تلاش می‌کنند و تحقیقات کمیسیون برآورد کرده است که کابل‌های شارژ غیرقابل استفاده سالانه بیش از ۱۱ هزار تن زباله ایجاد می‌کند. این موضوع زمانی نگران کننده می‌شود که متوجه شویم سال گذشته در اتحادیه اروپا، حدود ۴۲۰ میلیون گوشی و سایر وسایل الکترونیکی قابل حمل فروخته شده است.

باید منتظر بمانیم و ببینیم که چند سال طول می‌کشد تا این پیشنهادات به قانون تبدیل شود و به اجرا برسد، نمایندگان پارلمان اروپا و کشورهای عضو ممکن است اصلاحاتی را در این پیشنهاد اضافه کنند و تنها پس از موافقت کمیسیون اروپا با این اصلاحات، بخشنامه تصویب خواهد شد. اتحادیه اروپا امیدوار است که این امر در سال ۲۰۲۲ اتفاق بیفتد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: THEVERGE

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر