فیس‌بوک ۳ میلیارد دلار روی پروژه متاورس خود در فصل اول 2022 هزینه کرده است

meta.JPG

گزارش مالی شرکت متا برای فصل اول سال 2022 منتشر شد. در این گزارش به نکات جالبی وجود دارد؛ اولین سالی است که کمپانی فیسبوک با نام تجاری متا گزارش مای خود را منتشر کرده است و به طور کلی تمرکز آن نیز روی متاورس (Metaverse) است. نکته جالب توجه داستان این است که این شرکت ۲.۹۶ میلیارد دلار روی بخش آزمایشگاه واقعیت (Reality Lab) هزینه کرده است. درآمد این شرکت نیز تنها ۶۵۰ میلیون دلار بوده که نشان دهنده ضرر از این بخش است.

در ابتدا سال 2021 نیز وضع این شرکت به همین شکل پیش می‌رفت. سال گذشته این شرکت 1.8 میلیارد دلار هزینه کرد و تنها 534 میلیون دلار درآمد داشت. بخش واقعیت مجازی متا حدود ۱۷ هزار کارمند دارد. به همین علت تأمین هزینه‌های این بخش بسیار دشوار بوده و متا در حال حاضر ضرر می‌کند. البته لازم به ذکر است که این ماجرا باعث نابودی شرکت نخواهد شد. به دلیل اینکه متا حدود ۲۷ میلیارد دلار از برنامه‌های مرتبط با فیسبوک درآمد دارد.

سرمایه‌گذاران کل شرکت متا از این وضع موجود راضی هستند و بارها این موضوع را اعلام کرده‌اند. چرا که سهام متا حدود ۱۳ درصد افزایش داشته است. اخیرا مارک زاکربرگ اعلام کرد که یک نسخه مرورگر از هورایزن ورلدز (Horizon Worlds) عرضه خواهد کرد. این برنامه در اصل برنامه‌ی اصلی متاورس است. همینطور اینکه به زودی هدست واقعیت مجازی جدید به نام پروژه کامبریا (Project Cambria) معرفی خواهد شد. جامعه هدف آن نیز افراد حرفه‌ای در این زمینه است. زاکربرگ در همان ابتدا اعلام کرد که بهتر است کاربران از هدست واقعیت مجازی برای تجربه هورایزن ورلدز استفاده کنند.

metaverse-meaning-1280x720-1-768x432.jpg
-

متا در رابطه با این هزینه‌ها می‌گوید که بخشی از آن برای گسترش هورایزن ورلدز روی دستگاه‌های دیگر مصرف می‌شود. با اینحال اگر هدف اصلی هدست واقعیت مجازی است، پس نیاز به تلاش زیاد برای عرضه آن روی دستگاه‌های دیگر نیست! به همین دلیل هنوز آینده واقعیت مجازی مشخص نیست و معلوم نیست که چه چیزی قرار است کاربران و سازندگان را به دنیای واقعیت مجازی جذب کند.

در اصل متا باید نشان بدهد که یک ایده و شرکت سودده است تا سرمایه‌گذاران و سازندگان تصمیم به حضور در آن بگیرند. اینطور که به نظر می‌رسد تمرکز زاکربرگ روی کامل کردن دنیای متا و سپس تلاش روی گسترش آن است. همانطور که رئیس این کمپانی می‌گوید، این کار یک تغییر بزرگ و طولانی مدت برای کل کمپانی است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gamedeveloper

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر