سلاح فیسبوک؛ برای رایگان ماندن بگذارید داده‌هایتان را دریابی کنیم

app tracking trancparency.jpg

به تازگی شاهد به کارگیری قابلیت App Tracking Transparency در iOS 14.5 بودیم که به کاربران نشان می‌دهد که هر برنامه چه داده‌هایی از کاربر را ردیابی کرده و در چه جهتی از آن‌ها استفاده می‌کند. حالا فیسبوک گفته است که برای رایگان ماندن سرویس‌هایش، کاربران باید این مجوز را صادر کنند.

نسخه‌ی 14.5، جدیدترین نسخه‌ی سیستم عامل iOS است که به تازگی برای کاربران اپل عرضه شده است. در کنار تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌های جذابی که در این نسخه ارائه شده است، یک قابلیت تقریباً عجیب به نام App Tracking Transparency را هم در این نسخه شاهد هستیم. اما این قابلیت چیست؟

قابلیت App Tracking Transparency در سیستم عامل iOS 14.5 در اصل این امکان را برای اپلیکیشن‌ها فراهم می‌کند که یک نوتیفیکشن شناور را روی صفحه به نمایش دربیاورند. در این نوتیفیکیشن، داده‌هایی که در حال جمع آوری هستند و هدف از این کار توضیح داده می‌شود.

حالا فیسبوک بر این موج، سوار شده است و به نظر می‌رسد که نمایش این نوع نوتیفیکیشن را آغاز کرده و با استفاده از آن، قصد دارد کاربران را وادار کند که ردیابی داده‌هایشان را بپذیرند. در این بین گزارشی از سمت وب سایت انگجت منتشر شده که مبنی بر این است که فیسبوک و اینستاگرام با نمایش این تونیفیکیشن‌ها، احتمالاً بتوانند کاربران را ترغیب کنند تا مجوزهای مربوط به ردیابی داده‌هایشان را صادر کنند.

درواقع فیسبوک در این نوتیفیکیشن می‌گوید که اگر مجوزهای لازم را صادر نکنید، احتمالاً روزی مجبور خواهید شد تا برای استفاده از سرویس‌های این شرکت، هزینه بپردازید. در نوتیفیکیشن فیسبوک و اینستاگرام چنین نوشته شده است:

شما در حال استفاده از iOS 14.5 هستید این نسخه از iOS ما را ملزوم کرده است تا برای ردیابی داده‌‌ها، از شما اجازه بگیریم تا به این ترتیب بتوانیم تبلیغات را بهبود دهیم. از طریق این لینک می‌توانید دریابید که در صورت عدم فعال کردن این تنظیمات، ما چگونه استفاده از این اطلاعات را محدود خواهیم کرد. ما از اطلاعاتی که مربوط به فعالیت شما در سایر اپلیکیشن‌ها و وب سایت‌هاست، در موارد زیر استفاده می‌کنیم: نمایش تبلیغات شخصی سازی شده کمک به رایگان ماندن فیسبوک پشتیبانی از بیزینس ما که مبتنی بر تبلیغاتی است که به دست مشتریان می‌رساند

-

نوتیفیکیشن فیسبوک و اینستاگرام در زمینه‌ی APP Tracking Transparency.jpg
نوتیفیکیشن فیسبوک و اینستاگرام در زمینه‌ی APP Tracking Transparency -

اضافه شدن قابلیت App Tracking Transparency، عملاً به ضرر فیسبوک (کمپانی که بخش زیادی از درآمدش حاصل تبلیغات هدفمند است) خواهد بود. از این رو فیسبوک از همین حالا شروع به مقابله با این ویژگی کرده است و با سلاحِ احتمالِ پولی کردن سرویس‌هایش، قصد دارد مجوز استفاده از داده‌های کاربران را از آن‌ها بگیرد.

اخبار مرتبط:

تا سال 2022 منتظر اضافه شدن قابلیت رمزنگاری سرتاسری در فیسبوک و اینستاگرام نباشید

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: engadget


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

سجاد

دوشنبه, 13 اردیبهشت 1400

تیتر درست کنید
ردیابی نه دریابی
مشخصه که گوگل ، فیسبوک و.. اطلاعات افراد میفروشن
وگرنه درامدشون از کجا تامیین میشه
تبلیغات مگه چقدر درامدشون تامیین میکنه
فروش اطلاعات افراد کشورهای مختلف برای اونها مثل گنجه علایق ، اعتقادات ، پسندهاشون مشخص میکنه با توجه به اون برای اون کشور بازاریابی میکنن
مشتری ثابت دیگه اونها دولتها هستن
اما راه حل چی ؟ میشه از فیس بوک استفاده نکرد میشه حتی از اینستاگرام استفاده نکرد
اما نمیشه از گوگل استفاده نکرد
بعضی میگن از سرویس های داخلی استفاده کنیم خوب اونها که بدتر هستن
بدون اینترنت نمیشه زندگی کرد با استفاده از اونم باید قبول کنی اطلاعات می دزدن
راه حلی وجود نداره

پاسخ

ali

چهارشنبه, 15 اردیبهشت 1400

فیسبوک و اینستاگرام و واتس اپ رو که میشه حذف کرد.
گوگل هم فرق داره با پیامرسان ها
گوگل هم حداقلش میشه از vpn های خاصی استفاده کرد.

hamed ghiasi

پنج‌شنبه, 16 اردیبهشت 1400

بد نیست حداقل اخبار رو پیگیری کنید بعد مطلب بنویسید. این دعوا مدتهاست که در جریانه و هیچ ارتباطی هم با پولی شدن فیسبوک و اینستا نداره. این موضوع برای فیسبوک از این جهت مهمه که به معنای مرگ و زندگی هست براش. فیسبوک و اینستا هرگز پولی نخواهند شد و تا بحال کسی چنین ایده ای نداده و شما برداشت غلط خودتون رو در خبر دخیل کردید که اصلا کار جالبی نیست. بله یک گزینه در مورد دلایل اهمیت فعال کردن این گزینه اینطور عنوان شده که ما با استفاده از این دسترسی ها تونستیم برنامه رو رایگان عرضه کنیم. ولی نگفته اگه این مورد منتفی باشه پولیش میکنیم

پاسخ

ثبت نظر