ایلان ماسک: چت‌بات Grok تا چند روز آینده برای همه مشترکین پریمیوم ایکس فعال می‌شود

grok

مدتی پیش، «ایلان ماسک»، بنیان‌گذار استارتاپ xAI، کد منبع مدل هوش مصنوعی Grok را به دسترس عموم قرار داد. او اعلام کرد که این چت‌بات به زودی برای تمامی مشترکین پریمیوم شبکه اجتماعی ایکس فعال خواهد شد. پیش‌تر، فقط مشترکین پریمیوم پلاس این پلتفرم مجوز استفاده از Grok را داشتند.

با توجه به پست ایلان ماسک در ایکس، چت‌بات Grok به زودی برای همه مشترکین پریمیوم شبکه اجتماعی ایکس در دسترس قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد که ماسک علاوه بر افزایش رقابت با دیگر چت‌بات‌های محبوب مانند ChatGPT یا Claude، قصد دارد تعداد مشترکین ایکس را نیز افزایش دهد؛ زیرا داده‌ها نشان می‌دهند که در سال‌های اخیر، تعداد افراد استفاده‌کننده از ایکس کاهش یافته است.

اخیراً، شبکه اجتماعی توییتر (ایکس فعلی)، مخصوصاً از زمانی که ایلان ماسک مالک آن شد، با مشکلات زیادی روبه‌رو شده است. بر اساس گزارش شبکه NBC، استفاده کاربران از آن سالانه به میزان ۱۸ درصد کاهش یافته است. همچنین، توهین‌های ایلان ماسک به تبلیغ‌کنندگان ممکن است به شکست مالی شرکت نیز منجر شود. گزارش‌ها نشان می‌دهند که ۷۵ درصد از ۱۰۰ تبلیغ‌کننده برتر ایالات متحده، از اکتبر ۲۰۲۲ (مهرماه ۱۴۰۲) دیگر بودجه تبلیغاتی خود را در این پلتفرم خرج نکرده‌اند.

grok
-

اکنون، ارائه دسترسی به یک چت‌بات هوش مصنوعی ممکن است باعث افزایش علاقه کاربران به ایکس شود. یکی از رقبای این پلتفرم، تردز متا، تا سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ به بیش از ۱۳۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دست یافته است. همچنین، حالا کاربران می‌توانند بدون نیاز به دعوت‌نامه از بلواستکای استفاده کنند، که می‌تواند کاربران قدیمی ایکس را بیشتر به این پلتفرم جذب کند.

هوش مصنوعی Grok برای اولین بار در اواخر آبان ماه معرفی شد و سپس به عنوان بخشی از شبکه اجتماعی ایکس برای برخی از مشترکین پریمیوم این پلتفرم در دسترس قرار گرفت.


اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: nbcnews

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر