فوری: سلطان رمزارز به محکومیت ۲۵ سال زندان محکوم شد

ramzarz

سم بنکمن‌فرید، بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق FTX، به‌طور رسمی به حبس ۳۰۰ ماه یا ۲۵ سال محکوم شد. تصمیم نهایی پرونده‌ی او پس از مراحل طولانی دادگاه صادر شد. او که به عنوان «سلطان رمزارز» شناخته می‌شد، به دلیل هفت اتهام مربوط به فروپاشی FTX مجازات حبس ۳۰۰ ماهه یا ۲۵ ساله را دریافت کرد.

شاکیان درخواست کرده بودند که او به حبس ۴۰ تا ۵۰ سال محکوم شود، اما قاضی به نتیجه‌ای که بنکمن‌فرید باید به مدت ۲۵ سال زندانی شود رسید. وکلای او نیز حبس ۶٫۵ ساله را خواستار شده بودند. برخی تحلیلگران حتی پیش‌بینی کرده بودند که او ممکن است به مدت ۱۱۰ سال حبس شود.

فروپاشی FTX باعث زیان هشت میلیارد دلاری برای کاربران این صرافی شد و بنکمن‌فرید در دادگاه امروز عذرخواهی کرد. قاضی لوئیس کپلن اظهار کرد که بنیان‌گذار FTX درباره‌ی زمانی که از ناپدید شدن هشت میلیارد دلار سرمایه‌ی مشتریان خبر داشت، دروغ گفته است.

sam-bankman-fried
-

سم بنکمن‌فرید FTX را در سال ۲۰۱۹ تأسیس کرد و در کمترین زمان ممکن، این صرافی را به یکی از بزرگ‌ترین آن حوزه تبدیل کرد. همکاران او در جلسه‌ی دادگاه اعلام کردند که FTX اعداد را تحریف کرده تا وضعیت صرافی را بهتر از واقعیت نشان دهد.

هیئت‌منصفه‌ی دادگاه تنها در چهار ساعت مجازات سم بنکمن‌فرید را تعیین کرد و تمام این فرآیند با حضور قاضی کپلن انجام شد. کپلن در جلسات دادگاه از پاسخ‌های بنکمن‌فرید و عملکرد غیرمعمول او ناراضی بود و در جلسه‌ی پایانی اظهار کرد که در ۳۰ سال فعالیت حرفه‌ای خود، هیچ وقت فردی را در دادگاه با این رفتار مشاهده نکرده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: engadget

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر