احتمال توقف تولید سری نوت سامسونگ قوت گرفت

گلکسی نوت 20 اولترا.jpg

اخیرا شاهد شایعاتی هستیم که از تجهیز گلکسی S21 Ultra و گلکسی Z Fold 3 سامسونگ به قلم اس پن خبر می‌دهند. درواقع گفته می‌شود که سامسونگ قصد دارد سری نوت خود را قربانی گوشی‌های تاشو کند تا به این ترتیب بازاری مناسب برای این گوشی‌ها ایجاد کند.

گوشی‌های سری نوت سامسونگ همواره به دلیل قلم Spen محبوبیت ویژه‌ای در بین کاربران داشته‌اند و همین قلم اس پن تفاوت اصلی بین گوشی‌های سری نوت با سایر گوشی‌های سامسونگ به حساب می‌آید. حالا اما زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که نشان می‌دهد گویا قرار است پرچمدار بعدی سامسونگ از سری S، یعنی گلکسی اس 21 همراه با قلم اس پن راهی بازار شود. درواقع به نظر می‌رسد که سامسونگ تصمیم داشته باشد تا سری نوت را از سال آینده کنار بگذارد.

با این حال گفته می‌شود در بین پرچمداران 2021 سامسونگ، تنها قدرتمندترین مدل گلکسی اس 21 که Galaxy S21 Ultra نام خواهد داشت، از قلم Spen بهره خواهد برد.

آیا سری گلکسی نوت سامسونگ به پاین خط رسیده است؟

بنا به گزارشات، گوشی سامسونگ گلکسی S21 با کد نام Unbound قرار است ساخته شود و قرار است شاهد عرضه سه گوشی از این خانواده باشیم که نام‌های گلکسی S21، گلکسی S21 پلاس و گلکسی S20 Ultra را خواهند داشت. قلم Spen هم تنها در مدل اولترا ارائه خواهد شد.

از طرفی هنوز تاریخ معرفی گلکسی نوت 21 هم در نیمه‌ی دوم سال 2021 مشخص نشده است و همین هم به شایعات موجود در خصوص پایان راه گوشی‌های سری نوت بیشتر از قبل دامن می‌زند.

شایعات دیگری وجود دارد که نشان می‌دهد سامسونگ تصمیم دارد گوشی‌های گلکسی Z Fold را جایگزین سری نوت کرده و آن‌ها را به قلم Spen مجهز کند و گویا اولین گوشی با این تغییرات هم، گلکسی Z Fold 3 خواهد بود.

پیشنهاد فیسیت: ویدیوی تبلیغاتی گلکسی Z Fold 2 5G سامسونگ منتشر شد

به هر ترتیب اگر این شایعات درست باشد، سامسونگ در زمینه صادرات گوشی در این بخش متضرر خواهد شد زیرا این کمپانی به صورت سالانه 10 میلیون واحد از گوشی‌های سری نوت را صادر می‌کند. این در حالی است که صادرات گوشی‌های تاشو در دو سال اخیر، حتی با این مقدار از صادرات گوشی‌های سری نوت، قابل مقایسه هم نیست.

از سوی دیگر سامسونگ در زمینه تولید شیشه‌های فوق باریک برای گوشی گلکسی Z Fold 3 تحت فشار است و محدودیت دارد. درواقع این کمپانی در حال حاضر به صورت ماهانه تنها قادر است 600 هزار پنل را برای این گوشی تولید کند و احتمالا این میزان تا پایان سال 2020 حداکثر به 1 میلیون پنل در ماه برسد. بنابراین مشخص است که سامسونگ نمی‌تواند تعداد کافی از گوشی‌ تاشو گلکسی Z Fold 3 را تولید و راهی بازار کند.

به هر ترتیب اگر این شایعات درست باشد، باید بگوییم که گلکسی نوت 20 آخرین گوشی سامسونگ از سری نوت خواهد بود که عرضه شده است. احتمالا سامسونگ با این کار قصد دارد بازاری امن و مهم را برای گوشی‌های تاشو خود از سری گلکسی Z Fold ایجاد کند.

نظر شما در این خصوص چیست؟ به نظر شما پایان دادن به سری نوت، واقعا به نفع سامسونگ خواهد بود و کاربران را به سمت گوشی‌های تاشو سری Z Fold سوق خواهد داد یا خیر؟

اخبار مرتبط:

قابلیت‌های جدید قلم اس پن گلکسی نوت 20 اولترا در ویدیویی فاش شد

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: sammobile


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Tilo Bader

پنج‌شنبه, 06 شهریور 1399

کمپانی حقه بازی همچون سامسونگ خوب داره دنیا رو میدوشه با تولید گوشی های آشغالش قبلا ها تولیدات خوبی داشت ولی الان رو آورده به حقه بازی و کلاهبرداری

پاسخ

AA

پنج‌شنبه, 06 شهریور 1399

حالت خوبه چند چندی با خودت؟

ثبت نظر