رقیب جدی آیفون ۱۲ به بازار خواهد آمد

Untitled-1.jpg

سامسونگ همان ‌طور که در اوایل امسال نسخه ارزان قیمت گلکسی اس 10 را به نام گلکسی اس 10 لایت رونمایی و به بازار عرضه کرد، حالا تصمیم گرفته تا از نسخه ارزان قیمت گلکسی اس 20 پرده ‌بردارد، اما تفاوت نسخه ارزان قیمت گلکسی اس 20 نسبت به گلکسی اس 10 در نام گزاری آن است که دیگر از نام لایت استفاده نخواهد شد و با نام گلکسی اس 20 فن ادیشن به بازار عرضه خواهد شد، که باتوجه به قطعات داخلی این دستگاه رقیبی جدی آیفون 12 خواهد بود.

سامسونگ با سیاستی که از اوایل سال پیاده کرد و نسخه میان‌رده پرچمداران خود را رونمایی کرد توانست با فروش خوبی از گلکسی نوت 10 لایت و اس 10 لایت رقم قابل توجه‌ی را به جیب بزند و کاربران خودش را راضی نگه‌دارد. به نظر می‌رسد که سامسونگ می‌خواهد بار دیگر با رونمایی از گلکسی اس 20 فن ادیشن این فروش خوب را تجربه کند.

برخلاف رونمایی از سری 10 لایت که یک سال بعد از معرفی پرچمداران این دستگاه‌ها به بازار عرضه شدند، حالا سامسونگ تصمیم گرفته تا گلکسی اس 20 فن ادیشن را همین امسال رونمایی کند. یکی از رسانه‌های کره‌ای با نام The Elec، تاریخ رونمایی از این محصول را در ماه اکتبر یعنی بین ۱۰ مهر تا۱۰ آبان پیش‌بینی کرده است و از آنجایی که این گوشی به‌تازگی گواهی‌ NFC را هم دریافت کرده و در گیک‌بنچ نیز دیده شد، به نظر می‌رسد این تاریخ درست باشد.

تمامی دستگاه‌هایی که گواهی NFC دریافت می‌کنند، مراحل ساخت آن‌ها به اتمام رسیده است. برای مثال در ماه خرداد بود که شاهد این گوهی برای گلکسی نوت 20 بودیم که در مرداد ماه امسال این دستگاه رونمایی شد. بنابراین به نظر می‌رسد اس ۲۰ فن ادیشن هم همین شرایط را داشته باشد و اکتبر پیش‌بینی درستی خواهد بود.

در وبسایت GSMArena گزارشی ثبت شده و دو مشاره سریال برای این دستگاه ثبت شده است که SM-G780F/DSM و SM-G781V است. حالا سوال اصلی اینجاست که چرا دو شماره سریال ثبت شده است؟ در جواب این سوال باید گفت که به نظر می‌رسد سامسونگ به مانند پرچمدارهایش قصد دارد این دستگاه را با دو پردازنده اگزینوس ۹۹۰ و اسنپدراگون ۸۶۵ در بازارهای مربوطه عرضه کند.

اینکه بخواهیم مشخص کنیم که کدام پردازنده‌ برای کدام بازار است، خیلی راحت می‌توان فهمید که نسخه اسنپدراگون به دست ما ایرانی‌ها نخواهد رسید چراکه مخصوص بازار آمریکا طراحی و تولید خواهد شد و این مدل به دلیل قدرت پردازشی خوب خودش، شرایط بهتری خواهد داشت.

سامسونگ برای این دستگاه مراسم رونمایی نخواهد داشت بلکه به صورت مطبوعاتی از این دستگاه پرده‌ خواهد برداشت.

Untitled-2-28.jpg
-

مشخصات سخت افزاری گلکسی اس 20 فن ادیشن

قلب‌ تپنده این دستگاه‌ همانطور که گفتیم پردازنده اگزینوس ۹۹۰ و اسنپدراگون ۸۶۵ خواهد بود که در کنار رم 6 یا 8 گیگابایتی قرار خواهد گرفت، در گلکسی اس 20 قرار است که از رم 12 گیگابایتی استفاده شود، که مقدار رم ذکر شده برای این دستگاه بسیار قابل قبول است.

بنا بر گزارشات مختلف سامسونگ از نمایشگر 120 هرتزی برای این دستگاه بهره خواهد برد. این خبر بسیار تعجب برانگیز است چرا که بر روی گلکسی نوت 20 که پرچمدار سامسونگ محسوب می‌شود و با قیمت 1000 دلاری که رونمایی شد این نمایشگر استفاده نشد، باید دید که قیمت نسخه فن‌ادیشن گلکسی اس 20 چقدر خواهد بود.

پنل این دستگاه پلاستیک خواهد بود چرا که استفاده از شیشه و فلز تنها به مدل‌های پرچم‌دار محدود می‌شود اما در گلکسی نوت 20 شاهد استفاده از بدنه پلاستیکی بودیم. جنس پلاستیک به کار رفته در این پرچمدار اصلا بد نبود حتی بسیار جذاب نیز بود. این را هم نباید فراموش کنیم که در رابطه با یک میان‌رده صحبت می‌کنیم که با قیمت کمتر از 1000 دلار و با سخت‌افزاری جذاب قرار است رونمایی شود.

اگر بخواهیم این گفته‌ها را جمع بندی کنیم باید گفت که گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن دستگاهی با سخت‌افزاری عالی و پشتیبانی از تکنولوژی 5G و نمایشگری بسیار قدرتمند ارائه خواهد شد. سامسونگ به نظر می‌رسد که قیمت 750 دلاری برای این دستگاه در نظر گرفته است که به نسبت پرچمداران خودش خوش قیمت خواهد بود. در این محدوده قیمتی اپل، آیفون 12 است که با قیمت 649 دلار قرار است راهی بازار شود که همین مسائل باعث می‌شود تا شاهد نبرد جذابی باشیم.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: tomsguide

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر