گلکسی S21 احتمالاً بدون شارژر درون جعبه، راهی بازار می‌شود؛ تقلید سامسونگ از اپل

حذف شارژر از جعبه گوشی‌های سری S21.jpg

اگرچه سامسونگ تصمیم اخیر اپل برای حذف شارژر از درون جعبه آیفون 12 را به سخره گرفته بود، اما حالا به نظر می‌رسد که گوشی‌های سری گلکسی S21 هم از شارژر درون جعبه بهره نخواهند برد.

در سال آینده شاهد معرفی گوشی‌های سری گلکسی S21 خواهیم بود، گوشی‌هایی که احتمالا به دلیل حذف سری نوت، جنجالی خواهند بود. درواقع گفته می‌شود که سامسونگ قدرتمندترین عضو این خانواده، یعنی گلکسی S21 Ultra را با قلم Spen همراه خواهد کرد تا به این ترتیب جایگزینی برای گوشی‌های سری نوت داشته باشد.

گذشته از این موضوع، حالا ماجرای حذف شارژر از این گوشی مطرح شده است. درواقع تا مدتی قبل، همه‌ی گوشی‌هایی که راهی بازار می‌شدند، مخصوصا پرچمداران، یک شارژر و هندزفری را درون جعبه خود داشتند. اما دو ماه پیش و با عرضه‌ی آیفون‌های 12، اپل رسمی نو را روی کار آورد، حذف شارژر و هدفون درون جعبه! اپل حفاظت از محیط زیست را دلیل این موضوع بیان کرده بود اما حاصل این تصمیم، چیزی به جز سود فراوان برای اپل نبود. درواقع اپل با وجود حذف دو لوازم جانبی مهم و گران، قیمت آیفون‌های 12 را کاهش نداده بود. از سوی دیگر حالا کاربران زیادی بودند که مجبور به خرید شارژر و ایرپاد بودند که این مسئله به خودی خود درآمد زیادی را برای اپل به همراه داشت.

اگرچه در ابتدای این تصمیم، اپل بارها و بارها توسط کمپانی‌های مانند شیائومی و حتی خود سامسونگ به سخره گرفته شد، اما حالا به نظر می‌رسد که سامسونگ هم همین برنامه را دنبال خواهد کرد. درواقع به نظر می‌رسد که حالا کمپانی‌های مختلف با توجه به سودی که اپل از تصمیمش بدست آورده، تصمیم دارند همان نقشه را پیاده کنند.

به سخره گرفتن سامسونگ حذف شارژر از جعبه آیفون‌های 12.jpg
به سخره گرفتن سامسونگ حذف شارژر از جعبه آیفون‌های 12 -

این موضوع از لیست گواهی آژانس مخابراتی برزیل یعنی ANATEL که اخیرا منتشر شده است، مشخص است. درواقع انتظار داریم که در سال آینده شاهد معرفی سه گوشی گلکسی S21، گلکسی S21 Plus و گلکسی S21 Ultra باشیم که به ترتیب دارای شماره مدل SM-G996B/DS ،SM-G991B/DS و SM-G998B/DS خواهند بود. در این لیست منتشر شده مشخص است که خبری از وجود شارژر درون جعبه‌ی پرچمداران بعدی سامسونگ نخواهد بود.

گذشته از موضوع شارژر حتی گفته می‌شود که سامسونگ قصد دارد هدفون سیمی را هم از درون جعبه گوشی‌های خود حذف کند. البته ممکن است سامسونگ تصمیم داشته باشد تا هدفون بی سیم را جایگزین این هدفون‌ها کند.

با این حال، اگرچه می‌دانیم که همواره کمپانی‌های مختلف از یکدیگر کپی برداری می‌کنند، اما واقعاً از سامسونگ انتظار نمی‌رود که با فاصله بسیار کوتاهی، همان ماجرایی که اپل را بر سر آن به سخره گرفته بود، خودش به اجرا در بیاورد.

در این میان باید اشاره کنیم که آژانس حمایت از حقوق مصرف کننده در برزیل از اپل خواسته است تا در خصوص تصمیمش درباره‌ی حذف شارژر از جعبه‌ی گوشی‌های، تجدید نظر کند. فرانسه هم از مدت‌ها قبل چنین قانونی داشته و همه‌ی گوشی‌هایی که به این کشور ارسال می‌شوند باید درون جعبه خود هدفون داشته باشند. اگر همه‌ی کشورها مانند برزیل و فرانسه، چنین سیاستی را اعمال کنند، ممکن است شرایط و تصمیمات کمپانی‌های مختلف هم تغییر کرده و شرایط برای مصرف کنندگان رو به بهبودی برود.

اخبار مرتبط:

گوشی‌های سری گلکسی S21 ارزان‌تر از نسل قبلی خواهند بود

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: phonearena


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

z

سه‌شنبه, 18 آذر 1399

البته سامسونگ و چینیا اشکال نداره ولی اگه اپل باشه میشه دزد

پاسخ

nader

چهارشنبه, 19 آذر 1399

واسه ما ایرانی ها فرقی نداره. چون که دوستان فروشنده شارژر وهدفون اصلی رو با فرعی عوض میکردن. منحصر فقط و فقط به ایران بود

پاسخ

وحید

پنج‌شنبه, 20 آذر 1399

گوشی هاشون رو هم برا خودشون نگه دارن

پاسخ

ثبت نظر