اولین تماس تلفنی ماهواره‌ای بدون نیاز به سخت‌افزار ویژه، با گلکسی S22 اولترا برقرار شد

samsung.jpg

با راهکار جذاب شرکت AST SpaceMobile، ارتباط ماهواره‌ای برای تعداد بیشتری از گوشی‌های سازگار با LTE در دسترس خواهد بود. این ویژگی امکان برقراری تماس یا ارسال پیامک با استفاده از قطعات سخت‌افزاری خاص را به کاربران می‌دهد.

هم‌اکنون، آیفون ۱۴ با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای در بازار موجود است و انتظار می‌رود که سامسونگ هم در آینده نزدیک ویژگی مشابهی را روی گوشی‌های سری گلکسی خود ارائه دهد. به هر حال، استفاده از این ویژگی روی گوشی‌های هوشمند عمومی بسیار جذاب خواهد بود.

به گزارش سم‌موبایل، گلکسی S22 اولترا اولین گوشی هوشمند معمولی است که به صورت بدون نیاز به سخت‌افزار ویژه، امکان برقراری تماس ماهواره‌ای را ارائه می‌دهد. شرکت AST SpaceMobile به همکاری با AT&T، این ویژگی را به گلکسی S22 اولترا اضافه کرده و درواقع، تماس آزمایشی بین تگزاس و ژاپن با استفاده از این ویژگی برقرار شده است.

ast-spacemobile-team-samsung-galaxy-s22-ultra-first-satellite-call-6449378990110de41ea7ac3b.webp
-

گوشی هوشمند گلکسی S22 اولترا با استفاده از تکنولوژی ماهواره‌ای، توانسته تماس ماهواره‌ای را برقرار کند و بدون نیاز به سخت‌افزار اختصاصی، این امکان را به کاربران ارائه دهد. به‌عنوان واسطه برای این تماس، طیف نامشخصی از شبکه‌ی AT&T مورد استفاده قرار گرفته و از ماهواره‌ی BlueWalker 3 برای انتقال سیگنال‌های تماس استفاده شده است.

دو گوشی گلکسی S22 اولترا موفق شدند از طریق این ماهواره، اطلاعات سیم‌کارت و شبکه را ردوبدل کنند و این روش می‌تواند در آینده امکان ارسال پیام، تماس تلفنی و حتی اتصال به اینترنت را بدون نیاز به زیرساخت‌های گران‌قیمت، فراهم کند. همچنین این راهکار می‌تواند به مناطق دورافتاده که تحت پوشش شبکه‌های موبایلی قرار ندارند، امکان اتصال به شبکه‌های LTE و 5G را نیز فراهم کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: sammobile

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر