سری گلکسی S24 سامسونگ احتمالاً به قابلیت ارتباط دوطرفه ماهواره‌ای مجهز می‌شود

s24.JPG

در سال گذشته، در خبرها شايعه‌ها مطرح شد که سری گلکسی S23 از ارتباطات ماهواره‌ای پشتیبانی خواهد کرد، اما این اتفاق رخ نداد. اکنون یک شایعه منتشر شده است که سامسونگ در نسل گلکسی S24 خود، سرانجام ارتباطات ماهواره‌ای را به محصولاتش اضافه خواهد کرد.

به گزارش SamMobile، «لی جونگ-هو»، وزیر علوم و فناوری اطلاعات کره جنوبی، در مصاحبه با خبرگزاری Yonhap اعلام کرده است که در سال آینده منتظریم شاهد تجهیز برندهای داخلی موبایل این کشور به سرویس‌های انتقال داده ماهواره‌ای شویم. با توجه به اینکه سامسونگ تنها بزرگترین برند موبایل در کره جنوبی است، انتظار می‌رود که محصولات این شرکت در سال 2024 قابلیت ارتباطات ماهواره‌ای را داشته باشند.

در این مصاحبه، «لی جونگ-هو» اظهار کرد: «نمی‌توانم با اطمینان این را تایید کنم، اما می‌دانم که صنعت داخلی ما در حال ارزیابی برای عرضه تجاری این سرویس در سال آینده است و منتظریم تا استانداردهای ارتباطات ماهواره‌ای برای سال آینده آماده شوند.»

s24c.JPG
-

آیا سری گلکسی S24 با ارتباطات ماهواره‌ای عرضه خواهد شد؟

در نسل دوم اسنپدراگون 8 که در گلکسی S23، گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فولد 5 مورد استفاده قرار گرفته است، امکان ارتباط با ماهواره‌ها وجود دارد. اما هنوز سامسونگ سرویسی برای بهره‌برداری از این امکان ارائه نداده است. این شرکت پیشتر اعلام کرده بود که اکوسیستم ارتباطات ماهواره‌ای هنوز به بلوغ نرسیده و در انتظار بهبود آن است تا به مشتریان خود سرویس مرتبط را ارائه دهد.

با این وجود، شنیده شده که سامسونگ در حال همکاری با شرکت Iridium Communications است که مجموعه‌ای از ماهواره‌ها را در مدار پایین زمین دارد.

معمولاً، سری گلکسی S24 در ابتدای سال جدید میلادی معرفی خواهد شد. این خانواده به احتمال زیاد در دو نسخه مختلف عرضه می‌شود: یکی با تراشه اگزینوس 2400 و دیگری با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3. احتمالاً هر دو نسخه از قابلیت ارتباطات ماهواره‌ای بهره خواهند برد، زیرا سامسونگ قبلاً برای تراشه‌های اگزینوس هم از تکنولوژی ارتباطات ماهواره‌ای دوطرفه خبر داده بود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: SAMMOBILE

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر