گلکسی اس 20 اولترا در ششمین رتبه از بهترین دوربین گوشی قرار گرفت

نمره DxoMark گلکسی اس 20 اولترا

پس از گذشت مدت‌ها از رونمایی گلکسی اس 20 اولترا، حالا بالاخره DXOMark دوربین این گوشی را بررسی کرده و رتبه ششم را در جدول رده بندی خود به این گوشی اختصاص داده است.

گلکسی اس 20 اولترا، قدرتمندترین پرچمدار 2020 سامسونگ است که به تازگی معرفی و راهی بازار شده است. حالا وب سایت معتبر DxoMark که یکی از کارهایش بررسی دوربین گوشی‌های هوشمند است، دوربین این گوشی را بررسی کرده است اما نتایج بدست آمده، آنطور که انتظار می‌رود، نیست. با فیسیت همراه باشید تا این موضوع را با هم بررسی کنیم.

درواقع گلکسی اس 20 اولترا سامسونگ از دوربین اصلی چهارگانه، شامل سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8، سنسور 48 مگاپیکسلی تله فوتو پیروسکوپی با f/3.5، دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراواید یا گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و نهایتا دوربین عمق سنج 0.3 مگاپیکسلی TOF 3D است.

حالا و در شرایطی که مدتی از عرضه این گوشی می‌گذرد، بالاخره وب سایت DxoMark دوربین این گوشی را بررسی کرده است. بنا به این بررسی، گلکسی اس 20 اولترا موفق شده است نمره کلی 122 را بدست بیاورد. به این ترتیب قدرتمندترین پرچمدار 2020 سامسونگ، همرده با آنر V30 پرو در جایگاه ششم قرار گرفته است.

کسب این امتیاز برای گلکسی اس 20 اولترا به این معناست که این گوشی از رقیبانی همچون هواوی P40 Pro با امتیاز 128، اوپو فایند ایکس 2 پرو و شیائومی می 10 پرو با امتیاز 124، عقب افتاده است.

البته این را بگوییم که گلکسی اس 20 اولترا در حوزه عکس برداری موفق شده است نمره 132 را بدست بیاورد و در زمینه رنگ‌ها، کنترل نویز، نوردهی عالی ، محدود دینامیکی و گیفیا بالای عکس برداری با فلش، دوربین این گوشی توسط وب سایت DxoMark ستایش شده است. اما در مواردی همچون سرعت پایین فوکوس خودکار در حالت شب و برخی ایرادات دیگر در این حالت، دوربین گلکسی اس 20 اولترا، چندان قدرتمند عمل نکرده است.

نمره DxoMark گلکسی اس 20 اولترا -1.png
نمره دوربین گلکسی اس 20 اولترا در DxoMark -

در بخش فیلم برداری هم این گوشی موفق شده امتیاز 102 را بدست بیاورد. در بخش فیلم برداری هم دوربین این گوشی در زمینه کنترل نویز در اغلب شرایط، لرزش گیر عالی و نوردهی بسیتر خوب در نور کم، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است.

با وجود همه نقاط مثبتی که دوربین گلکسی اس 20 اولترا دارد، نقاط ضعفی همچون سرعت پایین فوکوس خودکار در نور کم، حالت شب نه چندان راضی کننده و همچنین زوم، باعث شده است تا گلکسی اس 20 اولترا، به نمره 122 و رتبه ششم در جدول بهترین دوربین گوشی DxoMark اکتفا کند.

اخبار مرتبط:

جعبه گشایی گلکسی اس 20 اولترا؛ گل سرسبد سامسونگ

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر