گلکسی اس 20 اولترا واقعا چقدر هزینه برده است؟

گلکسی اس 20 اولترا

گلکسی اس 20 اولترا، آخرین پرچمدار 2020 سامسونگ است که 1400 دلار قیمت گذاری شده است اما هزینه واقعی ساخت این گوشی چقدر است؟

سامسونگ گلکسی S20 Ultra قدرتمندترین تلفن هوشمند پرچمدار 2020 سامسونگ است که یکی از گران قیمت‌ترین گوشی‌های بازار به حساب می‌آید اما حالا مشخص شده است که دلیل قیمت بالای این گوشی هوشمند چیست. درواقع وب سایت Tech Insights نگاهی دقیق به این گوشی داشته است تا متوجه شود که ساخت گلکسی اس 20 اولترا واقعا چقدر برای سامسونگ هزینه بر بوده است. همچنین این وب سایت هزینه ساخت دوربین را هم به دقت بررسی کرده است.

درواقع بنا به بررسی‌های صورت گرفته، مشخص شده است که سامسونگ برای ساخت گلکسی S20 Ultra حدود 528 دلار هزینه می‌کند و این مبلغ حدودا 40 درصد کمتر از قیمتی که سامسونگ برای این گوشی، یعنی 1400 دلار در نظر گرفته است.

همانطور که انتظار می‌رود، بورد، حافظه رم، حافظه داخلی و سایر قطعات سخت افزاری به کار رفته در این گوشی، بخش زیادی از قیمت آن را تشکیل می‌دهد. البته باید بگوییم که در گلکسی اس 20 اولترا، ماژول دوربین به عنوان گران قیمت‌ترین قطعه است.

درواقع بنا به بررسی‌ها، مشخص شده است که از 528 دلار هزینه گلکسی اس 20 اولترا، 107.50 دلار تنها به ماژول دوربین اختصاص یافته است. این مبلغ تنها برای ماژول دوربین واقعا زیاد است. البته باید بگوییم که ماژول دوربین این گوشی شامل 5 دوربین است که دوربین چهارگانه اصلی 108 مگاپیکسلی، دوربین تله فوتو 48 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 10 برابری، لنز 12 مگاپیکسلی اولتراواید و سنسور ToF و دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی را شامل می‌شود. ضمنا در تست مقاومت این گوشی، مشاهده شد که با پرتاب‌های متوالی و از ارتفاع زیاد، تنها بخشی که جان سالم به در برد، ماژول دوربین بود.

بیشترین هزینه بعدی به پردازنده این گوشی برمی‌گردد. گلکسی اس 20 اولترا از پردازنده اسنپدراگون 865 بهره می‌برد که در حال حاضر یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های موبایلی است و به کارگیری آن برای سامسونگ 81 دلار هزینه بر بوده است. در جایگاه بعدیِ پرهزینه‌ترین قطعه از گلکسی اس 20 اولترا هم نمایشگر 6.9 اینچی این گوشی با هزینه 67 دلاری آن قرار دارد.

به طور کلی هزینه هر یک از قطعات به کار رفته در گلکسی اس 20 اولترا به صورت زیر است:

هزینه قطعات به کار رفته در گلکسی اس 20 اولترا
هزینه قطعات به کار رفته در گلکسی اس 20 اولترا -

البته تصور اینکه ساخت و فروش گلکسی اس 20 اولترا تنها 528 دلار برای سامسونگ هزینه بر است، کمی بی انصافی است زیرا سامسونگ هزینه زیادی را صرف تحقیق و توسعه، بازاریابی، دریافت مجوزها، لجستیک، دستمزد کارکنان، مالیات و... می‌کند. بنابراین مطمئن باشید که سود بیشتر از 60 درصدی، سودی نیست که سامسونگ روی این گوشی می‌برد.

منبع خبر: 9to5google


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر