صندوق ETF بیت‌کوین به صورت رسمی تصویب شد؛ وقوع زلزله در عرصه‌ی کریپتو

BTC.jpg

با تأیید رسمی توسط SEC، امکان سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه ارز دیجیتال توسط نهادها و شرکت‌ها از طریق صندوق قابل‌معامله‌ در بورس (ETF) بیت‌کوین فراهم شده است.

۱۵ سال از آغاز استخراج اولین بلوک بیت‌کوین می‌گذرد و بالاخره کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده (SEC) تصمیم به تصویب ۱۱ صندوق قابل‌معامله‌، از جمله بلک راک، فیدلیتی و گری‌اسکیل، گرفته است.

گری جنسلر، رئیس SEC، در بیانیه‌ای اظهار داشته است: "اگرچه امروز برخی از صندوق‌های قابل‌معامله‌ بیت‌کوین را تأیید کردیم، اما ماهیت این رمزارز موضوع تأیید ما نیست و سرمایه‌گذاران باید در مورد خطرات متعددی که به بیت‌کوین و محصولات مرتبط با آن مرتبط است، هوشیار باشند."

تصویب ETF بیت‌کوین می‌تواند برای سرمایه‌گذاران حاشیه‌ای که تاکنون در حوزه کریپتو حضور داشته‌اند، فرصت مناسبی برای ورود به این بازار ایجاد کند. این تصمیم به این دلیل اهمیت دارد که صندوق‌های قابل‌معامله‌ بیت‌کوین می‌توانند به‌طور مستقیم در بورس معامله شوند، که این امکان را برای فعالان بازار سهام فراهم می‌آورد تا به‌سهولت به بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنند بدون نیاز به ایجاد کیف‌پول.

این تأیید می‌تواند برای سرمایه‌گذاران سنتی، از جمله صندوق‌های بازنشستگی و صندوق‌های بیمه، امکان ورود به بازار ارز دیجیتال را سهل‌تر کند. از طرفی، شرکت‌های صادرکننده‌ی ETF بیت‌کوین برای حمایت از سهام خود می‌بایست مقادیر معادل بیت‌کوین را خریداری کنند.

در حال حاضر، سهام‌داران در حوزه رمزارزها از طریق سهام شرکت‌های متخصص در این زمینه، از جمله کوین‌بیس و مایکرواستراتژی، به سهام با ارزش بیش‌تر از ۸ میلیارد دلار دست یافته‌اند. تصویب ETF بیت‌کوین ممکن است تأثیر مستقیمی بر ارزش این سهام‌ها داشته باشد. SEC، به‌عنوان بزرگ‌ترین مانع در گذشته، این بار تصمیم به تأیید این صندوق‌ها گرفته است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: sec.gov

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر