گوگل رسماً پیکسل تبلت را معرفی کرد؛ تراشه تنسور G2 با قیمت 500 دلار

hjhgki.jpg

گوگل که سال گذشته برای اولین بار از قصد عرضه یک تبلت جدید اعلام کرد، اکنون در کنفرانس شلوغ I/O 2023، رونمایی از پیکسل تبلت خود را انجام داده است. این محصول، که از تراشه قوی تنسور G2 مشابه سری پیکسل 7 استفاده می‌کند، با قیمت مناسب برای علاقمندان عرضه خواهد شد.

مردم ماونتین ویو در سخنرانی اصلی کنفرانس توسعه‌دهندگان خود، رونمایی از تبلتی 11 اینچی با نسبت تصویر 16:10 و رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل و پنل LCD کردند. طراحی این دستگاه شامل حاشیه‌های یکسان در اطراف نمایشگر و یک قاب پشتی مات است. دستگاه در سه رنگ سفید، سبز تیره و صورتی روشن عرضه خواهد شد، اما فقط مدل سبز با حاشیه‌های مشکی در کنار نمایشگر موجود خواهد بود.

در جعبه پیکسل تبلت، یک داک بلندگوی مغناطیسی وجود دارد که به بهبود کیفیت صدای این دستگاه کمک می‌کند. این داک همچنین محلی است که می‌توانید تبلت را روی آن قرار داده و در عین حال باتری دستگاه را شارژ کنید. اگر در حال تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی هستید و تبلت را روی این داک قرار دهید، صدا اتوماتیک به بلندگوهای خارجی منتقل می‌شود. همین موضوع هنگام جدا کردن دستگاه از داک رخ می‌دهد و صدا از بلندگوهای تبلت پخش می‌شود.

c009ef02-c43e-408f-aac4-482cb2f92940_1000.jpg.webp
-

زمانی که دستگاه را روی داک قرار می‌دهید، می‌توانید اسلایدشوی تصاویر را با استفاده از گوگل فوتوز نمایش دهید تا فضای اتاقتان زیباتر شود. پیکسل تبلت نیز دکمه‌ای برای دسترسی فوری به برنامه Google Home دارد که به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی وسایل هوشمند خانگی خود را کنترل کنید. این دستگاه قادر است حتی از فاصله‌های دور، فرمان‌های صوتی را دریافت کند.

پیکسل تبلت با 8 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی در بازار عرضه خواهد شد. بر اساس ادعای گوگل، باتری این دستگاه می‌تواند تا 12 ساعت ویدیو پخش کند. همچنین، یک درگاه USB-C برای شارژ کردن بر روی بدنه قرار گرفته است. این تبلت فقط در نسخه وای‌فای موجود است و نسخه 5G یا LTE از آن موجود نیست.

e999428f-4bbf-44e9-817f-2606a3787ee5_1000.jpg.webp
-

تبلت جدید گوگل با چهار بلندگوی گنجانده شده در داخل و سه میکروفن برای انجام تماس‌های صوتی و ویدیویی مجهز شده است. این محصول نیز دو دوربین 8 مگاپیکسلی دارد، یکی از آن‌ها در پشت دستگاه قرار گرفته و دیگری در جلو برای عکس‌های سلفی استفاده می‌شود. دوربین سلفی این تبلت برای استفاده در حالت افقی طراحی شده است.

513bd235-b8a5-4e89-8e9e-fdf33f1abd2b_1000.jpg.webp
-

حسگر اثر انگشت در زیر دکمه روشن/خاموش تبلت پیکسل قرار گرفته تا امنیت کاربران را تقویت کند. گوگل هیچ کیبورد یا قلم اختصاصی برای این دستگاه ارائه نمی‌دهد، اما شما قادر به اتصال کیبوردهای بلوتوث یا قلم‌های USI 2.0 به آن هستید. این تبلت با سیستم عامل اندروید 13 عرضه می‌شود، اما در آینده به اندروید 14 قابل ارتقا خواهد بود.

lcimg-336bfa7b-d8cc-45ab-83ca-f98954d36b3c.jpeg.webp
-

نرم‌افزار این تبلت به گوشی‌های پیکسل بسیار شبیه خواهد بود، اما گوگل بیان کرده است که بیش از 50 برنامه خود را برای بهره‌گیری بهتر از نمایشگر بزرگ‌تر این دستگاه بهینه‌سازی کرده است. با این حال، به نظر می‌رسد که گوگل با این تبلت در نظر ندارد با تبلت‌های پیشرفته‌تر بازار رقابت کند، بلکه قصد دارد یک محصول ساده را برای استفاده روزمره کاربران ارائه دهد.

قیمت این تبلت پیکسل از 499 دلار شروع می‌شود و شما می‌توانید داک‌های اضافی را برای آن با قیمت 120 دلار خریداری کنید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: beebom

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر