شاپ لوپ ؛ سرویس جدید گوگل برای خرید آنلاین؛ رقیبی برای اینستاگرام

shoploop.jpg

خرید آنلاین این روزها بیشتر از همیشه مورد توجه قرار گرفته است. حالا شاهد معرفی پلتفرم ویدیو محور شاپ لوپ از سمت گوگل هستیم که امکان یافتن محصول، مشاهده بررسی و ارزیابی آن و خرید مستقیم را فراهم می‌کند.

شبکه‌های اجتماعی مختلف حالا جز جدایی ناپذیر زندگی ما هستند. درواقع شبکه‌های اجتماعی فارغ از سرگرمی، به فضایی تبدیل شده است که حالا کسب و کارهای مختلف به راحتی می‌تواند از طریق آن کسب درآمد کنند. این روزها خرید با استفاده از مشاهده پست‌های شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، فیسبوک و... اصلا عجیب نیست. در شرایطی که کرونا ویروس هم سراسر جهان را آلوده کرده است، خرید آنلاین بدون شک به گزینه‌ا‌ی جذاب‌تر از قبل تبدیل شده است.

روند خرید اجناس و کالاهای مختلف در انواع شبکه‌های اجتماعی، اغلب به این صورت است که کاربر کالا را در آن شبکه می‌بینید اما برای اطلاع از مشخصات و بررسی دقیق‌تر آن، به پلتفرم‌هایی همچون یوتیوب مراجعه می‌کند. سپس برای خرید محصول، کاربر مجبور است به وب سایت آن فروشگاه اینترنتی مراجعه کند. بنابراین فرآیند خرید یک محصول در شبکه‌های اجتماعی به این ترتیب است:

1- ابتدا مشاهده محصول در شبکه اجتماعی

2- سپس مراجعه به یوتیوب برای بررسی و مشاهده تجربه سایر کاربران از آن محصول

3- در آخر مراجعه به وب سایت اصلی و خرید محصول

از این رو عملا برای خرید محصول کاربر مجبور است بین سه پلتفرم مختلف جا به جا شود. گوگل اما حالا برای رفع این مشکل، راه حلی دارد. درواقع اخیرا شاهد معرفی پلتفرم ویدیو محور شاپ لوپ (Shoploop) از سمت گوگل بودیم که همه‌ی نیازهای کاربر برای خرید یک محصول، از شناسایی محصول، ارزیابی آن و خریدش را به صورت یکجا ارائه می‌کند.

ویژگی‌های پلتفرم شاپ لوپ گوگل

از جمله ویژگی‌ها و قابلیت‌های مهم پلتفرم شاپ لوپ می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

1- همه‌ی ویدیوهای موجود در شاپ لوپ، کمتر از 90 ثانیه هستند و در این مدت تلاش می‌شود تا محصول به صورتی جذاب و سرگرم کننده به کاربر معرفی شود.

2- شاپ لوپ امکان اطلاع از نظرات کاربران واقعی که از محصول استفاده کرده‌اند را برای کاربری که قصد خرید محصول را دارد، فراهم می‌کند.

3- زمانی که یک محصول شما را جذب کرد، می‌توانید آن را ذخیره کنید تا بعدا آن را خریداری کنید و یا اینکه مستقیما خرید را انجام دهید.

4- شما می‌توانید Shoploop Creator ( افرادی که در شاپ لوپ ویدیو تولید می‌کنند) مورد علاقه خود را دنبال کرده و همچنین ویدیوهای مورد نظرتان را برای دوستان خود ارسال کنید.

استفاده از شاپ لوپ

اگر به این ابزار علاقه دارید از همین حالا می‌توانید با مراجعه به این آدرس شاپ لوپ را روی موبایل خود امتحان کنید. این ابزار فعلا تنها روی موبایل قابل استفاده است اما گوگل در تلاش است تا استفاده از آن را به زودی برای کاربران دسکتاپ هم فراهم کند.

در حال حاضر تمرکز گوگل روی محصولات زیبایی از جمله لوازم آرایش، خدمات ناخن، مو و... است. اگر شما هم یک تولیدکننده محتوا هستید و یا در زمینه زیبایی فعالیت دارید، می‌توانید با مراجعه به این آدرس، یک تولید کننده محتوا برای شاپ لوپ باشید.

نظر شما درباره این سرویس جدید گوگل چیست؟ آیا این سرویس می‌تواند جایگزینی برای اینستاگرام باشد؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: mspoweruser


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر