کلاهبرداران اتفاق عجیبی رقم زدند؛ خرید و ارائه تبلیغات از طرف صفحات جعلی متا در فیسبوک

ghjghk.JPG

صفحاتی که به جای شرکت‌های بزرگ در فیسبوک فعالیت می‌کنند، چیز جدیدی نیستند. با این حال، به نظر می‌رسد که اخیراً تعدادی از مجرمان موفق شده‌اند با استفاده از این روش برخی تبلیغات را در این شبکه اجتماعی خریداری کنند و نرم‌افزارهای مخرب خود را در میان کاربران پراکنده کنند.

گزارشی از تک‌کرانچ نشان می‌دهد که چندین صفحه‌ی تیک‌دار در فیسبوک هک شده‌اند و با تغییر نام، تلاش کرده‌اند که نرم‌افزارهای مخرب خود را به دست کاربران برسانند. «مت ناوارا»، مشاور رسانه‌های اجتماعی که ابتدا این صفحات را کشف کرده بود، می‌گوید که برخی از این حساب‌ها با نام‌هایی مانند Meta Ads و Meta Ads Manager موفق به نمایش تبلیغات خود در فیسبوک شده‌اند.

به نظر می‌رسد که روی تبلیغات در پلتفرم‌های متا هیچ نظارتی انجام نمی‌شود. در یکی از موارد، حساب Meta Ads در یک تبلیغ لینک دانلود برنامه‌ای برای کنترل تبلیغات ارائه داده بود، اما واقعیت این بود که این برنامه یک بدافزار بود. این مسئله که چگونه این مجرمان با استفاده از نام متا موفق شده‌اند تبلیغ خود را در این پلتفرم نمایش دهند، مورد سوال است.

FvURsp6XwAEiVwf.jpg.webp
-

در مورد دیگری، حساب یک خواننده و بازیگر مشهور هندی به نام میس پوجا که بیش از ۷ میلیون دنبال‌کننده داشت، هک شده است. متجاوزان سپس نام این حساب را به گوگل هوش مصنوعی تغییر داده‌اند و سپس وانمود کرده‌اند که در حال تبلیغ کردن یک چت‌بات هوش مصنوعی هستند.

به خوشبختی، اکنون فیسبوک به کاربران امکان مشاهده نام‌های قبلی حساب‌ها را می‌دهد. با این حال، هنوز عجیب است که چگونه بخش تبلیغات متا به نمایش این تبلیغات موافقت کرده است. در حال حاضر همه این صفحه‌های جعلی غیرفعال شده‌اند.

FvWVaklWwAArMGL.jpg.webp
-

متا اخیراً در یک گزارش اعلام کرده است که تعداد کلاهبرداری‌های مربوط به هوش مصنوعی در حال افزایش است. به نظر می‌رسد که مجرمان از روند ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT بهره برده‌اند تا کاربران را به دانلود بدافزارها ترغیب کنند.

سخنگوی متا در مورد این گزارش می‌گوید: «ما منابع زیادی را برای شناسایی و جلوگیری از کلاهبرداری‌ها و هک‌ها اختصاص داده‌ایم. گرچه بسیاری از این بهینه‌سازی‌ها به سختی قابل مشاهده هستند (زیرا به کاهش خطرات برای کاربران منجر می‌شوند)، کلاهبرداران همواره تلاش می‌کنند اقدامات امنیتی ما را دور زنند.»

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: techcrunch

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر