متا در دور جدید تعدیل نیرو، ۴۰۰۰ کارمند دیگر خود را اخراج می‌کند

meta.JPG

متا، شرکت فناوری معروف، در چند وقت گذشته بسیاری از کارمندان خود را اخراج کرده است. اکنون طبق گفته چند فرد شاغل در این شرکت، قصد دارد تا دور جدیدی از تعدیل نیرو یا اخراج دسته‌جمعی کارمندان را آغاز کند.

طبق گزارشVox که براساس گفته‌های منابع داخل این شرکت نوشته شده، متا اکنون قصد دارد 4 هزار کارمند خود را اخراج کند. در برخی گزارش‌ها حدس زده شده که احتمالاً کارمندان پروژه‌ها و تیم‌های اپلیکیشن فیسبوک و واحد Reality Labs که مسئول تجربه‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی متا است، در این دور جدید، کار خود را از دست خواهند داد.

در حالی که نشریه Business Insider در گزارش خود ذکر می‌کند افرادی که روی توسعه بازی‌ها کار می‌کنند، احتمالاً فعلاً اخراج نخواهند شد، زیرا متا در تلاش است تا متاورس را به گیمرهای سنتی ارائه کند. «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا قبلاً گفته بود که اخراج‌های مربوط به ماه آوریل بر کارمندان بخش‌های فناوری تأثیر گذار خواهد بود و ظاهراً دور دیگری از اخراج‌ها نیز برای ماه می برنامه‌ریزی شده است.

Meta-Zuckerberg.jpg.webp
-

استراتژی‌های جدید شرکت متا برای بازسازی گسترده‌تر شامل اخراج دسته‌جمعی کارمندان است که به عنوان «سال کارآمدی» توسط مارک زاکربرگ اعلام شده است. این برنامه جدید با اخراج 11 هزار کارمند در آبان‌ماه سال گذشته آغاز شد و در اسفند‌ماه سال گذشته 10 هزار کارمند دیگر نیز اخراج شدند.

در حالی که شرکت‌های دیگری از دنیای فناوری نیز به دلایل مختلفی مانند توییتر، مجبور به تعدیل نیرو شده‌اند و حتی در گزارش‌هایی از ماه جاری به آغاز احتمالی تعدیل نیرو در اپل اشاره شده است.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: businessinsider

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر