تلاش برای افزایش ظرفیت هاردها؛ استفاده از 10 پلاتر روی هر درایو

هارد.jpg

حافظه‌های HDD به دلیل ظرفیت بالا و قیمت مناسبی که دارند، طرفداران زیادی دارند. حالا اما تولیدکنندگان این هاردها در تلاشند تا ظرفیت آن‌ها را افزایش دهند.

هارد و SSD دو نوع حافظه‌ی پرکاربردند که همواره با هم در رقابت هستند. اگرچه SSDها حافظه‌های تازه نفس‌تری هستند و به لطف سرعت بالا و امنیت بیشترشان، طرفداران زیادی دارند اما هاردهای HDD هم به دلیل قیمت مناسبی که نسبت به ظرفیتشان دارند، بسیار محبوب هستند. حالا اما اخباری نشان می‌دهد که تولیدکنندگان هاردها تصمیم دارند هاردهایی با ظرفیت بالاتری را معرفی و راهی بازار کنند.

بنا به گزارشات، تولیدکنندگان هارد دیسک‌ها از ترفندهایی مانند فناوری ضبط مغناطیسی به کمک گرما و ضبط مغناطیسی زنجیره‌ای و همچنین افزایش تعداد صفحه در هر درایو استفاده می‌کنند تا بتوانند میزان ظرفیت هارد را افزایش دهند. در حال حاضر به صورت استاندارد در هر درایو از 9 صفحه استفاده می‌شود اما به نظر می‌رسد که تولیدکنندگان هارددیسک‌ها در تلاشند تا در هر درایو از 10 پلاتر استفاده کنند. این موضوع توسط تحلیلگران Trendfocus هم تایید شده است، افرادی که اخیرا گفته بودند که کمپانی‌های تولیدکننده HDD درخواست لایه‌های مغناطیسی با ضخامت کمتر از 0.5 نانومتر را داده‌اند. حتی گفته می‌شود که کمپانی‌هایی مانند سی‌گیت در نظر دارند تا به صورت محدود هاردهای 20 ترابایتی را تولید کنند که از پلاتر شیشه‌ای به جای پلاتر آلومینیومی بهره می‌برند.

در نهایت تولیدکنندگان هاردها خود را برای به کارگیری 12 پلاتر روی یک درایو آماده می‌کنند. همچنین به گفته‌ی Trendfocus انتظار می‌رود که تا سال 2022 شاهد عرضه‌ی تجاری هاردهای 24 ترابایت باشیم که از 10 پلاتر روی هر درایو بهره می‌برند.

در این میان کمپانی‌هایی مانند وسترن دیجیتال و سی‌گیت از تکنولوژی‌هایی مانند EAMR و HAMR بهره خواهند برد تا بتوانند فضای ذخیره سازی روی هر درایو را افزایش دهند به دلیل مشکلات تولید باعث می‌شود که منابع برای تولید این نوع هاردها کم باشد.

اخبار مرتبط:

هنگام خرید لپ‌تاپ گیمینگ کدام گزینه بهترین است، هارد یا SSD

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: techspot


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر