آمریکا تهدید شد؛ چینی‌ها به ساخت تراشه‌های ۵ نانومتری نزدیک شده‌اند!

hujiuhui.jpg

هواوی موفق به کسب دانش ساخت تجهیزات تراشه‌سازی با فناوری ۱۴ نانومتری شده است و همراه با کشورهای دیگر در پی رسیدن به فناوری‌های ۷ و ۵ نانومتری است.

امریکا و دیگر کشورهای غربی مدت‌ها پیشگام بازار نیمه‌هادی بوده‌اند. چین به دلیل وابستگی تاریخی به فناوری امریکا در این عرصه عقب نشینی کرده است. با این حال، این شرایط احتمالاً به زودی تغییر خواهد یافت، زیرا شرکت‌های چینی مانند هواوی به سرعت در حال پیشرفت هستند. هواوی به تازگی توانسته پیشرفت‌های جدیدی در ابزارهای EDA را به دست آورد، در حالی که برخی از شرکت‌های دیگر چینی از این مرحله عبور کرده‌اند.

EDA که مخفف Electronic Design Automation است، شامل مجموعه‌ای از ابزارها است که نرم‌افزار، سخت‌افزار و خدمات را در بر می‌گیرد و در صنعت طراحی نیمه‌هادی کاربرد دارد. EDA در کل فرآیند تولید تراشه نقش مهمی ایفا می‌کند و برای تعریف، برنامه‌ریزی، طراحی، اجرا، تایید و ساخت تراشه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هواوی به تازگی به پیشرفت چشمگیری در توسعه تجهیزات نیمه‌هادی ۱۴ نانومتری دست یافته است. بر اساس اطلاعات جدید، دیگر شرکت‌های چینی نیز برای ساخت تراشه با استفاده از فرایندهای پیشرفته‌تر در حال آماده‌سازی هستند. گزارش‌ها نشان می‌دهند که این برندها در حال آماده‌سازی برای تولید تراشه‌های بر پایه فرایندهای ۷ و ۵ نانومتری هستند.

به گزارش GizChina، شرکت Empyrean Technology، یکی از برجسته‌ترین برندهای EDA چین، خود را برای توسعه نرم‌افزار پیشرفته EDA آماده می‌کند. این نرم‌افزار برای تراشه‌های ۷ و ۵ نانومتری طراحی شده است. در حال حاضر، جزئیات دقیقی در این باره وجود ندارد اما نشان از تعهد چین به فناوری می‌دهد.

Empyrean Technologies در گزارش مالی سه ماهه اول این سال، خبر از توسعه نرم‌افزار پیشرفته EDA داد. درآمد این شرکت نیز به ۱۶۰ میلیون یوان (حدود ۲۲٫۶ میلیون دلار) رسیده است، که نشان‌دهنده یک رشد سالانه ۶۴٫۷۱ درصدی است.

106828379-16113179282021-01-22t104713z_1104002552_rc2ycl9jkxnq_rtrmadp_0_china-huawei-tech-usa.jpeg
-

سود خالص Empyrean Technologies با افزایش سالانه ۱۰۱٫۷۱ درصدی به ۲۱٫۱۴۶۲ میلیون یوان (حدوداً ۳ میلیون دلار) رسیده است. همچنین، این شرکت برنامه‌های آتی خود را برای توسعه صنعت آینده که در واقع متمرکز بر سه حوزه مهم فناوری EDA است، اعلام کرده است.

اولین هدف Empyrean Technologies، تکمیل توسعه محصولات جدید و خطوط توسعه می‌باشد. در مرحله دوم، این شرکت قصد دارد حمایت از فرایندهای پیشرفته را افزایش دهد و همچنین به بهبود تولید خود برای سازگاری با فناوری‌های ۷ و ۵ نانومتری بپردازد.

Empyrean Technologies در نهایت به دنبال راهکارهای پیشرفته است. این شرکت قصد دارد زمان بیشتری را برای تبلیغ محصولات جدیدش صرف کند و علاوه بر آن، ابزارهای موجود را بهبود ببخشد. برند چینی قصد دارد توانایی‌های حمایتی خود را در مورد محصولات EDA و سایر فناوری‌های مرتبط با آن تقویت کند.

به‌طور کلی، Empyrean Technology تاکنون هیچ جزئیاتی در مورد پیشرفت‌های خود در فرایندهای ۷ و ۵ نانومتری ارائه نداده است، بنابراین ما باید منتظر اطلاعات بیشتر از این شرکت باشیم.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: gizchina

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر