روسیه دسترسی به اینستاگرام را مسدود می‌کند

روسیه.jpg

تقریبا یک هفته از فیلتر شدن فیسبوک در روسیه می‌گذرد، حالا مقامات این کشور خبر داده‌اند که برای فیلتر کردن اینستاگرام آماده هستند. این تصمیم به دلیل تبعیض علیه رسانه‌های دولتی روسیه از سمت متا، عنوان شده است که بعد از تصمیم اینستاگرام برای مجوز انتشار محتوای خشونت‌آمیز علیه نیروهای روسی، دولت روسیه تصمیم گرفته این شبکه اجتماعی را هم فیلتر کند.

مدیر اینستاگرام، آدام موسری؛ در رابطه با این تصمیم واکنش نشان داده و نوشته که چنین کاری ارتباط ۸۰ میلیون کاربر روسی را از یکدیگر و دیگر نقاط جهان قطع خواهد کرد. او در ادامه صحبت‌هایش گفته که حدود ۸۰ درصد از کاربران این کشور حداقل یک اکانت خارجی را دنبال می‌کنند و باید به افراد مشهور و پرنفوذ روسیه نیز اشاره کنیم که در رابطه با این جنگ مخالفت خود را اعلام کرده‌اند اما در بیانیه‌ی دولت روسیه به این موضوع اشاره‌ای نشده است.

در این زمینه فرزندان برخی از این افراد که در شبکه‌های اجتماعی شهرت زیادی دارند، با آغاز این جنگ مخالفت کرده‌اند. به عنوان مثال می‌توانیم به سوفیا آبراموویچ، دختر میلیاردر معروف رومن آبراموویچ، اشاره کنیم که نوشته: «بزرگ‌ترین و موفق‌ترین دروغ دستگاه تبلیغات کرملین این است که بیشتر روس‌ها هوادار پوتین هستند.»

در رابطه با تصمیم متا مبنی بر آزاد کردن انتشار محتوای خشونت‌آمیز، باید خاطرنشان کنیم این نخستین باری نیست که چنین کاری انجام می‌شود. دولت روسیه اعلام کرده که از دو روز دیگر فیلترینگ اینستاگرام اجرا می‌شود ولی واتساپ که یکی دیگر از زیرمجموعه‌های متا محسوب می‌شود، فیلتر نخواهد شد. رییس امور جهانی متا هم با انتشار بیانیه‌ای در توییتر توضیح داده که سیاست مربوط به انتشار محتوای خشونت‌آمیز علیه نیروهای روسی فقط برای کاربران داخل اوکراین اجرا می‌شود و افزوده: «ما هیچ مشکلی با مردم روسیه نداریم و روس‌هراسی یا هر نوع تبعیض، آزار و خشونت علیه روس‌ها را بر روی پلتفرم خود تحمل نخواهیم کرد.»

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: THEVERGE

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر