متا اخبار رسانه‌های دولتی روسیه را در شبکه‌های اجتماعی به کاربران پیشنهاد نمی‌کند

Untitled-1.jpg

با شروع جنگ روسیه و اوکراین، حجم تحریم‌های زیادی علیه دولن روسیه به راه افتاد؛ به دنبال این اتفاق رسانه‌های دولتی روسیه در اتحادیه اروپا که در شبکه‌ اجتماعی فیسبوک فعالیت دارند، دیگر اخبارشان به کاربران پیشنهاد نخواهند شد و به‌زودی این سیاست را در شبکه اجتماعی اینستاگرام هم اجرا خواهد کرد.

مدیران کمپانی متا اعلام کرده‌اند که رسانه‌های روسی وابسته به دولت این کشور دیگر در فید فیسبوک تبلیغ نمی‌شوند و الگوریتم این شبکه اجتماعی هم مطالب آن‌ها را در هیچ کجای این پلتفرم پیشنهاد نخواهد کرد. قرار است که به زودی این تغییرات در اینستاگرام نیز به‌وجود بیاید و هرگونه لینکی که از این رسانه‌ها به اشتراک گذاشته شود، برچسب‌گذاری خواهد شد.

مدیر امور جهانی کمپانی متا، نیک کلگ، گفته که این تصمیم برای این ایجاد شده تا پیدا کردن اخبار رسانه‌های دولتی روسیه در فیسبوک و اینستاگرام دشوارتر شود. اگرچه این شبکه اجتماعی در گذشته هم اقدامات مشابهی انجام داده بود تا برخی از انواع محتوا مثل اطلاعات نادرست درباره واکسن کرونا کمتر به دست مردم برسد، ولی اقدامی در این سطح برای پایین آوردن سطح نمایش کل محتواهای یک یا چند مرجع خبری کم‌سابقه است.

facebook-demoting-russian-media.jpeg
محدود سازی متا در فیسبوک -

نیک کلگ در ادامه صحبت‌هایش گفته که برای اعمال این تغییرات درخواست‌های زیادی از دولت‌های مختلف برای سرکوب این جنگ دریافت شده است. دسترسی به این صفحات پیش‌تر صرفا از در اتحادیه اروپا و در داخل اوکراین مسدود شده بود. ولی حالا این سیاست قرار است در سطح جهانی اجرا شود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: THEVERGE

photo_2023-11-11_16-30-34.jpg

امیرحسین چروم - تولید کننده محتوا

من یک نویسنده و تولیدکننده محتوا هستم که به دنیای گیم و تکنولوژی و همچنین فیلم و سریال علاقه مندم.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر