توییتر در روسیه فیلتر شد

Untitled-1.jpg

شرکت نت بلاکس گزارشی منتشر کرد و اعلام داشته که دسترسی کاربران ساکن روسیه به شبکه اجتماعی توییتر از ظهر امروز محدود شده است. این اختلالات فقط مربوط به توییتر نبوده و چندین سرویس‌دهنده مختلف تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفته‌اند.

گزارش‌های رسمی که منتشر شده خبر از این می‌دهد که توییتر در روسیه فیلتر شده و این در شرایطی اتفاق افتاده که مقامات این کشور با شرکت‌های مالک شبکه‌های اجتماعی بر سر قوانین این پلتفرم‌ها دچار اختلاف شده‌اند. براساس داده‌های بدست آمده، دسترسی به توییتر و سرورهای این شرکت از ساعت 12:30 به وقت ایران در شبکه‌های مخابراتی اصلی این کشور محدود شده است.

البته کاربران روسی با استفاده از سرویس‌های تغییر آی‌پی می‌توانند این محدودیت را دور بزنند. دیروز بیانیه‌ای، مرجع قانون‌گذاری شبکه‌های مخابراتی در روسیه منتشر کرد که اعلام شده بود که به دنبال اعمال محدودیت بر تبلیغات خبرگزاری‌های روسی در فیسبوک، محدودیت‌هایی به منظور تلافی‌جویی علیه این شبکه اجتماعی اعمال خواهد کرد.

twitter-restricted-in-russia-2022-02-26.jpg
-

شرکت نت لاکس نیز که وضعیت اینترنت و دسترس‌پذیری خدمات آنلاین را در سراسر جهان مورد ارزیابی قرار می‌دهد؛ اعلام کرده که نرخ تاخیر در انتقال اطلاعات، انواع قطعی‌ها و بررسی سطح دسترسی به سرویس‌های مختلف است. در ادامه این شرکت گفته که همچنین ممکن است از روش‌های آنالیز ترافیک و آزمایش‌های دستی برای اطلاع از وضعیت شبکه در کشورها استفاده کند.

نت‌بلاکس شرکتی فعال در زمینه نظارت بر وضعیت اینترنت است که خود را در تقاطع دفاع از حقوق دیجیتال، امنیت سایبری و حکمرانی در فضای مجازی می‌بیند. این شرکت با ادعای استقلال و عدم جهت‌گیری سیاسی سعی دارد به ترویج دسترسی آزاد و منصفانه افراد به اینترنت کمک کند.

ساعاتی پیش توییتر اعلام کرد که به دنبال تهاجم روسیه به اوکراین، نمایش تبلیغات و پست‌های پیشنهادی را در این دو کشور متوقف می‌کند تا اطلاعات صحیح و حیاتی راحت‌تر در دید کاربران قرار بگیرد. این شرکت همچنین وعده داد که امنیت اکانت‌های تاثیرگذار را زیر نظر می‌گیرد تا از آن‌ها در برابر حملات سایبری محافظت کند.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: THEVERGE

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر