آپدیت جدید اینستاگرام؛ پشتیبانی از تم‌های داینامیک در آیکون برنامه

instagram.jpg

گوگل با معرفی سیستم‌عامل اندروید 13، امکان تم‌دهی داینامیک به آیکون‌های برنامه‌ها را معرفی کرده است. این ویژگی بعد از بیش از یک سال از انتشار اندروید 13 منتظر استقبال توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها بود.

حالا برخی از این توسعه‌دهندگان به عرضه آیکون‌های اپلیکیشن با تم داینامیک برای برنامه‌های خود پرداخته‌اند. همچنین، اینستاگرام به جمله برنامه‌هایی پیوسته که از داینامیک تم در آیکون‌های دستگاه‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کند.

نسخه اندروید اینستاگرام اکنون از پشتیبانی از آیکون با تم داینامیک پشتیبانی می‌کند. این به این معناست که اگر از اندروید 13 یا نسخه‌های جدیدتر اندروید استفاده می‌کنید، می‌توانید تم آیکون "Material You" را برای آیکون اپلیکیشن اینستاگرام مشاهده کنید. در این زمان، آیکون برنامه به صورت دوگانه رنگ می‌گیرد که رنگ اصلی آن از پالت رنگی صفحه اصلی شما انتخاب می‌شود.

InstagramAppIcon

برای فعال‌سازی آیکون داینامیک با تم "Material You" در تلفن هوشمند یا تبلت گلکسی خود، می‌توانید از دستورات زیر استفاده کنید: ابتدا انگشت خود را به مدتی روی صفحه اصلی تلفن نگه دارید، سپس بر روی "Wallpaper and style" ضربه بزنید. سپس به بخش "پالت رنگ" بروید و تم داینامیک را انتخاب کنید. در نهایت، "Apply palette to icons" را فعال کنید.

تعدادی از برنامه‌های رسانه‌ای و اجتماعی اخیراً از آیکون‌های اپلیکیشن با تم "Material You" پشتیبانی می‌کنند. این برنامه‌ها شامل ماستادون، لینکدین، ردیت، تلگرام، تردز و واتساپ هستند. بیشتر برنامه‌های گوگل و سامسونگ نیز این قابلیت را از طریق سفارشی‌سازی ارائه می‌دهند. در آینده نیز انتظار می‌رود که بیشتر برنامه‌ها این ویژگی را پشتیبانی کنند.

همچنین، متا (فیس‌بوک) به‌زودی احتمالاً آیکون خود را با تم داینامیک تغییر خواهد داد، زیرا استفاده از چندین آیکون بدون تم در یک پوشه یا صفحه اصلی ممکن است زیبایی تم داینامیک را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: SamMobile

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر