اینتل پس از 15 سال، نام‌گذاری تراشه‌های خود را تغییر داد

لتاناتمنکتخک.JPG

اخیراً اینتل به طور رسمی اعلام کرده است که قصد دارد در آینده چیپ‌های خود را با یک نام‌گذاری جدید عرضه کند و دیگر از حرف "i" در نام این چیپ‌ها استفاده نخواهد کرد. همچنین، این شرکت برنامه دارد درباره نسل بعدی پردازنده‌های خود، به عنوان "نسل چهاردهم" صحبت نکند.

شرکت سازنده تراشه، قصد دارد تراشه‌های مصرفی خود را در سه سطح با نام‌های Intel، Intel Core و Intel Core Ultra عرضه کند. کارشناسان برندسازی اینتل در مصاحبه با The Verge بیان کرده‌اند که هدف از این اقدام، تمرکز بیشتر بر نام "Intel" است و چیپ‌های Meteor Lake که در نیمه دوم سال 2023 به بازار عرضه خواهند شد، فرصت مناسبی را برای انجام این تغییر فراهم کرده‌اند.

دلایل تغییر نام تراشه‌های اینتل به شرح زیر است:

Intel-Branding-Ultra.jpg.webp
-

کریستوفر هیرش، مدیر برندسازی محصولات اینتل، اظهار می‌کند: "زمانی که نگاهی به نحوه صحبت کردن رسانه‌ها، خرده فروشان، تولیدکنندگان و شرکای ما درباره محصولاتمان می‌انداختیم، توجه ما به این موضوع جلب شد که نحوه نام‌گذاری محصولاتمان به یک حرف و یک عدد کوتاه محدود شده است."

نماینده این شرکت توضیح می‌دهد که بر اساس تحقیقات انجام شده، آن‌ها متوجه شدند که واژه "Core" بیشترین ارتباط را با مصرف‌کنندگان در ارتباط با اینتل برقرار می‌کند، و نه i5 یا i7. با این حال، به دلیل اینکه پس از حرف "i" نام‌گذاری محصولات اینتل (مانند Core i7) بی‌معنی خواهد شد، تصمیم گرفته شده است که نام‌گذاری محصولات به‌طور کامل تغییر کند.

Intel-Branding.jpg.webp
-

البته هیرش اقرار می‌کند که حضور واژه Ultra به هیچ وجه به معنای سرعت یا امتیاز بیشتر پردازنده‌ها نیست. به گفته او، محصولات Ultra اینتل دارای "مجموعه ویژگی‌های بیشتر"، "گرافیک سطح Arc یکپارچه که در هیچ محصول دیگری از خانواده Core موجود نیست"، قابلیت‌های هوش مصنوعی و "بهترین عملکرد ممکن" خواهند بود.

برخی از نمونه‌های نام‌گذاری جدید اینتل برای تراشه‌های آینده در ادامه آورده شده است:

Intel Core Ultra 9 پردازنده 1090H

Intel Core Ultra 7 پردازنده 1070K

Intel Core 5 پردازنده 1050U

اینتل اخیراً در جریان نمایشگاه کامپیوتکس 2023، یک نمونه اولیه از پردازنده‌های نسل چهاردهم، یا بهتر است بگوییم Meteor Lake خود را به نمایش گذاشته بود.

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: TheVerge

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر