اینتل در نمایشگاه CES از 18 پردازنده دسکتاپی نسل چهاردهم خود رونمایی نمود

intel.jpg

احتمالاً وقتی اینتل در اکتبر گذشته تنها هفت پردازنده دسکتاپی نسل چهاردهم Core را با نام Raptor Lake Refresh معرفی کرد، احساس کردید که تعداد بیشتری از این پردازنده‌ها در راه است.

درست حدس زدید، زیرا شرکت اینتل در نمایشگاه CES 2024، هجده پردازنده دسکتاپی نسل چهاردهم Core با توان 35 وات و 65 وات را معرفی کرد.

پردازنده‌های دسکتاپی نسل چهاردهم

با توجه به نام Raptor Lake Refresh، اینتل اقدام به به‌روزرسانی تراشه‌های Raptor Lake دسکتاپ کرده است که براساس فناوری پردازش Intel 7 ساخته شده‌اند. اینتل سری جدید دسکتاپ Raptor Lake Refresh را در اکتبر گذشته معرفی نمود. بر اساس بررسی‌ها، پردازنده‌های Core i7-14700K و Core i7-14900K این سری ویژگی‌های جدیدی ارائه می‌دهند، اما عملکرد آنها نسبت به نسل قبل ارتقا نیافته است.

cFrkaADGeDouXPic4qKYg3-1200-80.jpg.webp

نکته قابل‌توجهی که در مورد این پردازنده‌های جدید وجود دارد، قیمت‌ اقتصادی آنها است. پردازنده‌های Core i9-14900K اینتل با 8 هسته عملکردی و 16 هسته کم‌مصرف، با تقویت هسته P تا 5.6 ​​گیگاهرتز با قیمت 589 دلار عرضه می‌شود. پردازنده‌های جدید معمولاً در دسته Core i5 قرار می‌گیرند و قیمت‌ها به‌جای نیمی از مک‌کینلی به سمت چند صد دلار می‌رود.

desktop-1.jpg.webp

نکته جالب دیگر این است که تعدادی از این قطعات پردازنده‌های 35 واتی هستند که هسته‌های عملکردی آن‌ها با سرعت پایه کاملاً متوسط ​​فقط یک یا دو گیگاهرتز شروع می‌شوند، اما در صورت نیاز می‌توانند به سرعت کلاک تهاجمی افزایش پیدا کنند.

desktop-2.jpg.webp

جالب است بدانید که اینتل هیچ ادعایی در رابطه با عملکردی که قبلاً نداشته است، ندارد؛ به خصوص در مقایسه با تراشه‌های نسل سیزدهم Core. پس چرا باید این پردازنده‌ها را بخریم؟ به یاد داشته باشید که اینتل در حال پیشرفت پلتفرم در این نسل است: پشتیبانی از USB 3.2 2×2 برای SSDهای بازی، WiFi 7 و موارد دیگر. برنامه این است که با ورود داده‌های بیشتر به کامپیوتر شخصی، ارزش آن بسیار بیشتر خواهد بود.

desktop-3.jpg.webp

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: pcworld

پویان معصومی.jpg

پویان معصومی - کارشناس تولید محتوا

نویسندگی در حوزه تکنولوژی یکی از تفریحات و علاقه مندی‌های من به عنوان یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار است که به کار اصلی بنده تبدیل شده و تولید محتوا را به صورت ویژه‌ای دنبال می‌کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتی با من در ارتباط باش.



حتما در اینستاگرام من را دنبال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر