در صورت فعال بودن دو سیم کارت، اینترنت 5G آیفون 12 قطع می‌شود

تکنولوژی 5G در آیفون 12.jpg

یکی از ویژگی‌های مهم آیفون‌های 12، پشتیبانی از 5G است. حالا اما به نظر می‌رسد که با فعال بودن دو سیم کارت روی دستگاه، این تکنولوژی در دستگاه غیرفعال می‌شود و سرعت به 4G کاهش پیدا می‌کند.

به تازگی اپل از چهار گوشی آیفون خود با نام خانواده آیفون 12 رونمایی کرده است که همگی این گوشی‌ها، از 5G بهره می‌برند. نکته‌ی مهم این است که اپل این قابلیت را تنها برای پرچمدار خود ارائه نکرده است؛ بلکه در همه‌ی آیفون‌های 12، حتی ضعیف‌ترین مدل هم شاهد به کارگیری این قابلیت هستیم.

حالا اما اطلاعاتی نشان می‌دهد که زمانی که از دو سیم کارت روی گوشی آیفون 12 استفاده کنید، عملا سرعت اینترنت کاهش یافته به همان 4G تنزل پیدا می‌کند. به عبارتی به نظر می‌رسد که در صورتی که از هر دو سیم کارت دستگاه استفاده کنید، دیگر گوشی از 5G پشتیبانی نخواهد کرد.

درواقع تصویری از وب سایت فروش اپل، تحت عنوان "چیزهایی که درباره 5G روی آیفون باید بدانید" در ردیت منتشر شده است که این موضوع را نشان می‌دهد. در این قسمت چنین نوشته شده است:

آیا 5G با سیم کارت دوگانه کار می‌کند؟ زمان استفاده از دو سیم کارت، داده‌ی 5G روی خط پشتیبانی نمی‌شود و سرعت به 4G LTE برمی‌گردد. اگر کاربران تنها از eSIM استفاده کنند و 5G توسط اپراتور آن‌ها پشتیبانی شود، به این ترتیب می‌توانند از تکنولوژی 5G بهره ببرند.

-

سند منتشر شده درباره 5G در آیفون 12.jpg
سند منتشر شده درباره 5G در آیفون 12 -

اگر خوش‌بینانه به ماجرا نگاه کنیم، می‌توانیم بگوییم که ممکن است این مشکل نرم افزاری باشد و با یک آپدیت نرم افزاری، این مشکل برطرف شود.

گویا این اطلاعات در فایل‌ها و اسناد آموزش خصوصی اپل فاش شده است اما در صفحه‌ی مربوط به پشتیبانی از دو سیم کارت که در تاریخ 26 سپتامبر آپدیت شده است، درباره 5G توضیحی داده نشده است. به هر ترتیب باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا این مشکل با آپدیت نرم افزاری رفع خواهد شد یا خیر.

اخبار مرتبط:

آیفون 12 مینی، کوچکترین، باریکترین و سبکترین گوشی 5G دنیا، معرفی شد

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: macrumors


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر