بررسی DxOMark از دوربین آیفون 12 پرو؛ کسب رتبه چهارم

بررسی دوربین اصلی آیفون 12 پرو توسط dxomark - اصلی.jpg

آیفون 12 پرو یکی از پرچمداران 2020 اپل به حساب می‌آید که حالا دوربین آن توسط وب سایت معتبر DxOMark مورد بررسی قرار گرفته است. بنا به این بررسی‌ها، آیفون 12 پرو با کسب امتیاز 128 جایگاه چهارم را در این جدول رتبه بندی بدست آورده است.

همواره گوشی‌های آیفون جز گوشی‌های محبوب در سراسر دنیا به حساب می‌آیند. چندی پیش هم شاهد معرفی آیفون‌های 12 بودیم. حالا وب سایت DxOMark دوربین گوشی آیفون 12 پرو را مورد بررسی قرار داده است و نهایتاً با انتساب نمره‌ی 128 به آن، این گوشی موفق شده است تا به عنوان چهارمین عنصر در لیست بهترین دوربین گوشی‌های 2020 قرار بگیرد.

دوربین سه گانه‌ی آیفون 12 پرو موفق شده است در بخش عکس برداری نمره‌ی 135 و در بخش فیلم برداری نمره‌‎ی 112 را بدست بیاورد و به این ترتیب با کسب امتیاز کلی 128، چهار پله بالاتر از آیفون 11 پرو مکس قرار بگیرد. در تصویر زیر به صورت جزئی، اطلاعات منتشر شده در وب سایت DxOMark در خصوص بررسی آیفون 12 پرو (در سه بخش عکس برداری، فیلم برداری و زوم) را می‌بینیم.

به این ترتیب دوربین آیفون 12 پرو، حالا بنا به بررسی‌های وب سایت DxOMark ، در جایگاه چهارم و همرده با شیائومی Mi 10 Pro قرار گرفته است. قبل از این گوشی‌ هم، به ترتیب هواوی میت 40 پرو، شیائومی می 10 اولترا و هواوی P40 Pro قرار گرفته‌اند.

بررسی دوربین اصلی آیفون 12 پرو توسط dxomark.jpg
بررسی دوربین اصلی آیفون 12 پرو توسط dxomark -

نقاط ضعف و قوت

از جمله نقاط قوت دوربین اصلی این گوشی می‌توانیم به دقت و سرعت فوکوس خودکار، نوردهی مناسب، دقت بالا در نمایش رنگ‌ها (در فضای داخلی)، ثبت جزئیات بسیار خوب در شرایط نوری مناسب و... اشاره کنیم.

در زمینه‌ی فیلم برداری هم نمایش دقیق رنگ‌ها، مخصوصاً رنگ پوست، عملکرد مناسب لرزش‌گیر اپتیکال (برای ثبت ویدئوهای باکیفیت در حال حرکت)، فوکوس خودکار قدرتمند و... نقاط قوت این دوربین به حساب می‌آیند.

با این حال دوربین اصلی این گوشی دارای نقاط ضعفی هم هست. از جمله نقاط ضعف دوربین آیفون 12 پرو می‌توانیم به ایجاد نویز در تصاویر در محیط‌های کم نور و ضعف در زمینه‌ی زوم نسبت به سایر رقبا (اکتفا به زوم 2 برابری اپتیکال) اشاره کنیم.

اخبار مرتبط:

به دنبال معرفی آیفون‌های 12، فروش آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس متوقف شد

اگر به اخبار دنیای تکنولوژی علاقه مند هستید، ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام و آپارات همراهی کنید.

منبع خبر: 9to5mac


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر